#1 , 23 jul 2014 13:07
Beste,
Ik heb een vraagje, een verhuurder die me vorig jaar alles ontnam zonder enige tussenkomst van gerecht, dus alles weg heeft gedaan, kan ik hier nu nog iets aan doen? Ik heb toen de borg ook op een rekeningnummer niet geblokkeerd moeten storten, het betrof een niet geregistreerd contract voor 2 jaar met ingang op 01/01/2013.
De gehele situatie is zeer complex.
Hier een poging om het te schetsen :
kort samen gevat, ik huurde vorig jaar per 01/01/2013 een loft, ik had mijn borg overgemaakt en plots toen ik mijn sleutels kreeg, maakte hij avances via sms, waarop ik hem antwoordde, jij verhuurder en ik huurder, laten we het daarbij houden. Erna toen ik erin trok; ik heb daar eigenlijk niet zoveel geweest, ik denk drie keer ofzo want zat veel bij mijn nieuwe vriend, was mijn huur te laat van februari, doordat er loonsbeslag was gelegd en ik minder loon had. hij had me direct al een brief gezonden, en was bij me langs geweest. de dag dat ik ging overschrijven per 14/02/2013 had meneer mijn electriciteit, gas en water dicht gedraaid, en de deur op slot gedaan zodat ik het niet kon open doen. Ben toen naar mijn vriend gegaan om te slapen. Een paar dagen later, wou ik mijn post ophalen per 19/02/2013 en bleken mijn sloten van brievenbus en loft verandert. ik kreeg geen enkele reactie meer, kon niet aan mijn spullen en mijn post. hij stuurde een maand of twee later via sms dat ik alles moest verwijderen. bij deze had ik hem een tijdje later gevraagd om de verhuis te kunnen doen, blijkt dat dit niet kon door gaan. toen ik om mijn spullen vroeg zei hij dat hij alles had ingepakt in zakken en op de parking buiten had gezet. ik ben gaan kijken maar niets te zien. nu zoveel tijd later probeer ik hem al drie maanden te bereiken en kreeg uiteindelijk als antwoord dat alles, kleren, meubels, jeugdherrineringen gewoon mijn hele leven dus, op het stort waren gesmeten. dus ik heb niets meer, en vrees dat ik hier dus niets meer aan zal kunnen doen, maar denk dus ook wel degelijk dat meneer zwaar in de fout is gegaan.
Nu zal ik bergen kritiek mssn hier krijgendat ik niet eerder tot actie kwam, maar mijn gezondheid heeft even bvn alles gegaan. Ik heb een chemokuur ondergaan, waardoor het ergens normaal is dat ik dit dan heb laten liggen en samen met mijn vriend heb gevochten. Nu ik gezond en wel ben, we samen zijn gaan wonen, had ik graag gekeken of ik hiermee nog iets kon doen. Want ik heb echt helemaal niets meer, op wat kleren na die ik toen reeds bij mijn vriend had liggen, had ik niets niets niets meer; al mijn jeugdherrineringen, meubels alles is weg.
Bedankt voor de reacties, liefst niet te kwetsen, maar enkel adviserend.