We hebben na 3 jaar ons appartement opgezegd en er zijn nieuwe huurders gevonden (na onze 3 maand opzeg periode)
Ik kreeg een mail van immokantoor:
" Gelieve ons te laten weten wanneer jullie juist zouden verhuizen zodat we met jullie dag en uur kunnen afspreken voor de overdracht van de sleutels en de opname van de meterstanden. Wij dienen eerst de sleutels te ontvangen om de nieuwe plaatsbeschrijving te kunnen opmaken en spreken dan af met de nieuwe huurder.
De eigenaars zijn de laatste week van augustus op reis en hebben gevraagd dat wij alles regelen."
Ze vermelden hier "wij dienen eerst de sleutels te ontvangen om de nieuwe plaatsbeschrijving te kunnen opmaken". Voor zover ik weet mag ik pas de sleutels afgeven als de uittredende plaatsbeschrijving is gemaakt? Stel dat ik de sleutels afgeef en dat ze tekenen voor ontvangst, mogen ze nadien dan nog een uittredend plaatsbeschrijving opmaken, ik dacht van niet?
En mag het immokantoor de plaats innemen van de verhuurders voor het tekenen van de uitgaande plaatsbeschrijving? Met andere woorden, is het geldig zonder handtekening van de verhuurders?
Waar moet ik verder nog aandacht aan besteden voor ik documenten teken? (EDIT: in mijn 2de post vragen beter geformuleerd)
Bedankt!!