huren maar domicilie in eigendom behouden

eveke2ndsky
Topic Starter

huren maar domicilie in eigendom behouden

#1 , 30 jul 2014 16:30

Voor mijn werk ga ik tijdelijk een appartementje in Mechelen huren (vanaf 01/08).

Mijn eigendom is een appartement in Deurne, maar dat wil ik nog niet verkopen. Mijn vader komt erin wonen (gratis), en ik zou ook in de weekends af en toe naar huis komen.

Kan ik mijn domicilie in Deurne laten staan? (ik weet dat ik dan geen bescherming via de huurwet geniet, maar dat heb ik ervoor over).

Bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika

#2 , 30 jul 2014 16:43

Ja dat kan als de huurovereenkomst dit toelaat. Wie zal de belasting op 2de verblijf betalen? Sommige gemeentes zijn goedkoper dan Mechelen .

http://www.mechelen.be/_uploads/Dienste ... lijven.pdf

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 jul 2014 16:48

Appartement is uw eigendom.
U woont daar en uw vader kan ofwel een huurcontract krijgen van u ofwel niets dan is het een bezetting ten bede.

Reclame

sloeberken

#4 , 30 jul 2014 16:55

Als in huurcontract vermeld staat voor hoofdbewoning, zal je er u domicilie moeten plaatsen of verhuurder gaat beboet worden voor leegstand.
Vader zijn domicilie moet staan waar hij woont, zeker voor zijn uitkeringen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

eveke2ndsky
Topic Starter

#5 , 31 jul 2014 07:49

Bedankt voor de reacties. Verhuurder is akkoord,en ik zou belasting 2e verblijf betalen.

Terug naar “Huren”