mag ik grondbelasting vragen aan men huurders

jerre26
Topic Starter

mag ik grondbelasting vragen aan men huurders

#1 , 30 jul 2014 19:01

hallo ik had even een vraag zal eerst de situatie effe uitleggen ik heb een hus met frituur het frituur word verhuurd de woning bezet ik zelf
mag ik in het handelshuurcontract vragen of ze mijn grondbelasting betalen of een deel ervan ?
heb een voorbeeld gevonden opt net maar heb totaal geen idee of het wel wettelijk is in belgie

dank bij voorbaad :)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 30 jul 2014 19:21

Je kan het proberen vragen, m

eylis

#3 , 30 jul 2014 19:22

in geval van een handelshuur: Je kan het proberen vragen, maar de huurder kan en mag het weigeren.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 jul 2014 20:16

Bij een handelshuurovereenkomst is KI verschuldigd. en een frituur is toch een handel, dacht ik zo.

Vandebos

#5 , 30 jul 2014 20:40

Klopt, ki maakt deel uit van het onderhandelde contract. U kan een verdeelsleutel op basis van het aantal vierkante m hanteren.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 jul 2014 22:31

Onroerende voorheffing kan voor een frituur van de huurder gevraagd worden als dit in de huurovereenkomst voorzien is.

Als de huurovereenkomst dit niet voorziet is de huurder niet verplicht dit te betalen.

Terug naar “Huren”