Ik huur sinds juli 2005 een appt, en heb mijn opzeg gedaan tegen 01/04/08; Nu ik woon al sinds februari 08 niet meer in het appt, en heb het makelaarskantoor dan ook gezegd dat het in princiepe vrij is op 01 maart 08. Nu is het appt verhuurd tegen 15 maart, maar ik heb mijn huur nog betaald voor de maand maart. De eigenaar beloofde mij de helft van mijn huur terug te storten, over de waarborg die ik gegeven heb (3maand) valt nog te praten zei hij(moet normaliter een verbrekingsvergoeding van 2maand betalen) Nu komt de kat op de koord. de electrische rolluik in de slaapkamer is sinds juli 07 defect, ik heb dit telefonisch mede gedeeld, hij zou deze laten repareren na het bouwverlof, deze is tot op heden nog steeds niet gerepareerd, hij wil nu deze kost doorrekenen aan mij, alsook het opschuren en opnieuw oliën van de parket(was al in slechte staat toen ik het appt betrok) Ik heb hem gevraagd of hij zinnes is kosten te maken tot mijn waarborg volledig verdwenen is?? Kan hij dit zomaar, en is dit wettelijk?
Weetje: Hij laat steeds mensen karweitjes int zwart opknappen, om de kost te drukken. dus een factuur zal ik niet te zien krijgen. ook is de mazoutketel niet gekeurd, vorige winter weigerde een mazoutleverancier mazout te leveren, nadat ik met de eigenaar contact had genomen hieromtrent stuurde hij een 'bevriende' mazoutleverancier, die wel wou leveren. Ik heb nooit geklaagd of gezaagd,steeds netjes alles betaald, goed onderhouden, maar voel me nu echt wel bij de neus genomen. Is er iets wat ik kan ondernemen zodat ik toch een deel van mijn waarborg kan terug krijgen?
Myriam