Beste iedereen,
Na mijn vorige post over de huuropzeg, zijn we op het moment alweer een tijdje verder, met alle miserie van dien. Wij hebben bij de opzegbrief een aanbod gedaan om onze nieuw aangelegde tuin aan de verhuurder over te laten voor de helft van te totale kosten. Helaas heeft dit verkeerd uitgepakt en heeft de verhuurder een advocaat in handen genomen. Deze eist van ons dat de volledige (verbeterde) tuin eruit moet, terwijl wij bij weigering eigenlijk alleen van plan waren om de bomen en planten mee te pakken. Al het grind, boomschors en afwerkingslatten wilden wij laten zitten, zodat de nieuwe huurders enkel nieuwe planten en bomen hoefden te plaatsen. Maar goed, de verhuurder wilt alles terug gazon, dus hebben wij iets extra's te doen de komende weken.
Nu is het volgende voorgevallen. De verhuurder zou met zijn zoon langskomen om herstellingen uit te voeren, deze kwamen hier volgens afspraak, maar gek genoeg zonder materialen. Zij zijn als eerste in de badkamer naar het toilet gaan zien, en daar hebben wij de verhuurder met een fotocamera aangetroffen. Hij was op dat moment foto's aan het trekken van ons badkamermeubel. Rond maart hebben wij dit meubel vervangen, omdat de oorspronkelijke meubel oud en versleten was. Hier wilde de verhuurder niet in mee betalen, dus hebben wij zelf besloten een meubel aan te schaffen. De zonen van de verhuurder hebben deze voor ons geplaatst, omdat de badkamer namelijk betegeld is, en wij nog nooit in tegels geboord hebben.
Op dat moment is het uit de hand gelopen, mijn partner heeft de politie gebeld, en vanaf dat moment ging de verhuurder zonder ook maar iets gerepareerd te hebben, naar huis. Wij zijn nu 2 weken verder, en hebben met de huurdersbond gesproken. Die hebben ons aangeraden om een nieuw meubel, soortgelijk van wat er hing, terug te plaatsen. Wij hebben dit voorgesteld aan de verhuurder, maar hij gaat hier niet mee akkoord, omdat het huidige meubel breder is, en er dan dus gaten zichtbaar zijn in de tegels. Vervolgens hebben wij voorgesteld een occasie meubel aan te schaffen met dezelfde breedte als ons huidige meubel, uiteraard een meubel die nog in goede staat is, maar ook hier gaat hij niet mee akkoord.
Hij wilt nu de kwestie van het badkamermeubel via zijn advocaat gaan oplossen, ik zie dit niet zitten, omdat ik persoonlijk van mening ben dat zijn advocaat hier flink van gaat profiteren, gezien de vorige brief van zijn advocaat, waaruit blijkt dat deze advocaat op verschillende manieren ons uit de tent probeert te lokken, om zo een dossier op te kunnen starten.
Iemand tips, of gelijkaardige situaties meegemaakt?
Wij zijn benieuwd wat onze rechten en plichten in deze zijn, want dit meubel gaat hoe dan ook mee.