wat als..

akromah
Topic Starter

wat als..

#1 , 26 mar 2008 22:03

Hallo allemaal,

mijn vriendin huurt sinds 1 maart een (ouder) huis
van een weduwe zonder kinderen.
Aangezien de weduwe al ferm bejaard is vraagt mijn vriendin zich af
wat er in het slechtste geval, bv overlijden van de huisbazin zou kunnen gebeuren met haar huurwoning.
Ze heeft een huurcontract gekregen, gewoon op de oude manier, 3-6-9.
Ook deed ze heel veel kosten om het huis proper en degelijk bewoonbaar te maken wat voor haar als alleenstaande een aderlating was.
Kan ze zomaar op straat gezet worden in geval van ?
En ook,
iemand zei dat 3-6-9 huurcontract niet meer bestaat..

Heel graag enige toelichting en advies.

Al vriendelijk bedankt.
Akromtje

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
akromah
Topic Starter

#2 , 27 mar 2008 17:37

niemand ?

JohnD

#3 , 27 mar 2008 20:26

Dit is reeds een aantal malen besproken hier op het forum; ik zal echter even uit het hoofd enkele principes geven.
Het kontrakt blijft in elk geval voortlopen met of zonder de weduwe. Er zijn vooropzegtermijnen en zware vergoedingen bij verkoop.

Zonder onmiddellijk in de wetboeken of op het forum te neuzen moeten we weten of het een 3-9 is (3-6-9 bestaat niet meer volgens mij) is vanaf het begin of dat het een 3-9 is waarvan de eerste 3 jaar vast zijn. Met vast bedoel ik dat bij opzeg door de verhuurder het eerste jaar 3 maanden vergoeding moet betaald worden, het 2e jaar 2 en het derde jaar 1. Dit zijn vergoedingen en hebben niets te maken met de opzegtermijn die 6m. is..

j.de moor kan misschien even de links geven.

Reclame

Terug naar “Huren”