huuropzeg

kristin
Topic Starter

huuropzeg

#1 , 24 jan 2008 17:38

Ik heb een contract van 1 jaar.
Ik heb mijn opzeg gekregen (3 maand) en die lopen bijna ten einde. Ik heb echter nog geen andere woning kunnen vinden.
Kan ik via het vredegerecht uitstel krijgen en eventueel langer blijven wonen zodat ik alsnog een andere woning kan vinden.
Of kan de huisbaas mij na die 3 maand gewoon op straat zetten.
Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber

#2 , 24 jan 2008 18:17

Bent u gedomisilieerd op dat adres, of is het geen woninghuur?

kristin
Topic Starter

#3 , 25 jan 2008 08:19

ik ben gedomicilieerd op dat adres

Reclame

djanodive

#4 , 04 apr 2008 15:07

Als je domicilie er staat, dan denk ik dat je wel uitstel kan vragen aan de vrederechter. Maar dat is beperkt in duur. U eruit zetten kan hij niet vermoed ik, maar dan moet je eerst een aangetekende zending sturen ten minste 1 maand vóór het einde van je contract met de vraag tot uitstel. Gaat hij akkoord, zorg ervoor dat het op papier staat en ondertekend is door beide partijen. Gaat hij niet akkoord, of reageert hij niet, dan pas kan je de vrederechter inschakelen.

Groetjes,

Laat gerust weten hoe het gegaan is...dan zijn we allen een beetje slimmer geworden.

Terug naar “Huren”