Verhuurder zegt dat ik mijn huisdieren heb verzwegen

lovedogs
Topic Starter

Verhuurder zegt dat ik mijn huisdieren heb verzwegen

#1 , 19 sep 2014 20:45

Goedavond.

Ik zal even uitleggen wat er speelt
recent heb ik een huurcontract ondertekend er staat niets vermeld over huisdieren of ze wel of niet toegelaten zijn
tijdens het tekenen van mijn huurovereenkomst is het ter spraken gekomen van mijn kant of huisdieren zijn toegelaten echter kreeg ik daar geen antwoord op dus dacht ik dat het geen probleem was.
nu goed een week in mijn nieuwe appartement gedraagt de verhuurder zich zeer vreemd hij hangt altijd rond om de woning
zogezegd moet hij nog werken afmaken in het gebouw
al eerder had hij een voicemail bericht ingesproken of alles naar wens was en hij had niets meer van mij vernomen??
ik voelde me daar niet gemakkelijk bij, ik ben de verhuurder toch niet verplicht om hem op te hoogte te stellen hoe het verhuis gegaan is. of ik al vrienden heb gemaakt etc etc?
Gisteren ontving ik diverse voicemail berichten dat ik hem direct terug moest bellen, en niet veel later ontvind ik op zeer dreigende toon een mail van hem
ik de verhuurder belogen en bedrogen hebben omdat hij er via de buren zogezegd achter was gekomen dat ik huisdieren zou hebben 2 mini chihuahua en 1 kat
de verhuurder vertelde dat er klachten waren, echter na een zelfonderzoek heeft niemand een klacht ingediend in mij gebouw de jongen onder mij wist niet eens dat ik 2 hondjes had?
ik heb daarop een nette mail gestuurd dat hij inbreuk maakt op mij privacy hij verplicht mij dat ik het met iedereen goed moet kunnen vinden? dat de verstandshouding goed moet zijn?
Maar ik ben toch niet in het gebouw gaan wonen om vrienden te zoeken?
kan de verhuurder mij verplichten om dit te doen?
na die email ontving ik weer twee emails terug met daarin zijn excuses en dat hij nooit zou had mogen regeren en dta het niet aan hem is om mij te veroordelen ivm met mijn huisdieren
hij schreef daarna als de huisdieren voor geen overlast zorgden er niets aan de hand was
in mijn laatse mail heb ik de verhuurder duidelijk gemaakt dat ik eerst dit incident wilde voorleggen aan een raadsman en dat ik daarna zou reageren
dit was niet goed genoeg voor de verhuurder en schreef dat hij as maandag naar de rechtbank zou stappen ivm met dat ik hem had voorgelogen over mijn huisdieren en dat hij dan mijn huurcontract zou laten ontbinden zonder enig verbrekingsdvergoeding te hoeven betalen want immers volgend de verhuurder heb ik gelogen tegen hem
echter heeft hij daar geen enkel bewijs van
nu is mijn vraag kan dit zomaar??
en hoe vaak mag een verhuurder in het gebouw komen waar je woont?
hij vraagt dan persoonlijke vragen, ga je werken of heb je een vriend?? je moet wel de planten water geven etc etc ik vind dit geen prettig idee en leefomstandigheid
wat kan ik hieraan doen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 19 sep 2014 20:52

Ik denk eerder dat je een aanbidder hebt. De verhuurder is jaloers op uw dieren, hij zou graag zelf je hondje zijn.....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 sep 2014 21:15

In het gebouw dus in de gemene delen ..daar kan en mag hij binnen.
In de private delen dus het appartement eventueel de tuin enz niet.

Dat hij maar een raadsman raadpleegt en u voor de rechtbank daagt ...zal een hele koude kermis zijn.

1- staat niet in uw contract
2- er is geen bewezen overlast ( PV's politie - vaststellingen GDW )

3- er is wel een 'vorm' van controle door hem... hoe kan hij zien dat uw planten geen water krijgen... evenzo het stellen van persoonlijke vragen of zou er enige vorm van 'aantrekkingskracht' zijn.

Persoonlijk alle mails goed bijhouden ook de sms en en de dagen/tijdstippen dat - ik vermoed hij - met u gebeld heeft.
Elk moment dat hij in uw gebouw ronddraait - enz enz - weet hij wanneer u gaat werken, wanneer u terugkomt en waar u werkt? best zo weinig mogelijk persoonlijke info geven.

Reclame

lovedogs
Topic Starter

#4 , 19 sep 2014 21:28

Hartelijk dank voor de informatie!! alle smsjes, voicemailberichten en emails zijn bewaard
wat u zegt over de planten daar heeft u wel gelijk in. mijn woning ligt op de bovenste verdieping met een dakterras er is een brandtrap gevestigd die open is en iedereen kan vanaf de eerste verdieping naar boven via de brandtrap
ik vind dit toch wel een beetje beangstigend!! want je kunt ook naar binnen kijken.
ik krijg nu hele rare ideeen wat als hij midden in de nacht via de brandtrap omhoog komt? of tijdens mijn afwezigheid kan hij door de ruiten kijken. dat is toch schending van privacy?
is daar nog iets aan te doen?

Vandebos

#5 , 19 sep 2014 21:30

Verhuurder vriendelijk doch beslist via aangetekend schrijven meedelen dat u bij een volgende inbreuk op uw privacy of bij verdere bemoeienissen in niet contractuele aangelegenheden u verplicht zal zijn deze zaak onder de aandacht van de lokale politie en onderzoeksrechter te brengen. Hem in hetzelfde schrijven meedelen dat u gelet op zijn gedrag vanaf heden enkel zal reageren op aangetekende zendingen met respons via aangetekend schrijven zodat er geen twijfel bestaat over bewijslast...

Met vriendelijke groeten uiteraard.

Mag ik u tevens vriendelijk voorstellen het slot op uw voordeur te veranderen... Dat is perfect uw recht zolang u op het einde van de overeenkomst het originele slot terugplaatst of de eigenaar de nieuwe sleutels overhandigt, je weet nooit welke hoek eraf is...

lovedogs
Topic Starter

#6 , 19 sep 2014 21:45

hartelijk dank voor uw tips, de aangetekende brief zal een dezer dagen de deur uitgaan
en ga ik per direct het slot veranderen!!

Franciscus

#7 , 19 sep 2014 21:48

Als hij effectief de brandladder daarvoor moet gebruiken ...dan is dat schending privacy.
Er bestaan middeltjes (kleurstof) die na aanraking een groene kleur geven aan bv de vingers -
Of een product dat u op de brandladder spuit en op uw terras - schoenafdrukken lichten op onder bepaalde lichtbronnen.
Soms zijn er ook vb handsporen langs de buitenhand van het raam. Als dat zo is misschien politie erbij halen dat ze DNA/andere sporen zekeren ...wegens mogelijk een inbreker.

Best is dat u een webcam richt op uw terras van binnenuit op de brandladder en 24/7 of met een bewegingsmelder ...kan leuke beelden opleveren.
En gezien uw terras perfect legaal. Tenslotte neemt u alleen de vogeltjes op die op uw terras komen verpozen.

Als het een cilinderslot is enkel de cilinder te vervangen door eentje van dezelfde soort/lengte.
http://www.onlinehomesecurity.be/nl/faq ... -cilinder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=LwRlUd1lBsQ" onclick="window.open(this.href);return false;

lovedogs
Topic Starter

#8 , 19 sep 2014 21:59

Dank u wel, ik was al aan het denken om een camera installatie te plaatsen
ik vind het triest dat ik deze maatregelen moet treffen, maar goed!! ik weet nu wat mij te doen staat
iedereen nogmaals bedankt voor de info

Franciscus

#9 , 19 sep 2014 22:57

Een kleine webcam binnen he! Die alleen de vogeltjes op het terras filmt 8_)

roharro

#10 , 19 sep 2014 23:07

En wat bruine zeep op de bovenste treden van de brandladder: geeft spectaculaire actiebeelden van vliegende vogels! :shock:
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos

#11 , 19 sep 2014 23:34

Een kleine webcam binnen he! Die alleen de vogeltjes op het terras filmt 8_)
De gemiddelde leeftijd van een verhuurder in acht nemend zijn het doorgaans nog maar kleine vogeltjes Franciscus...

Turaki

#12 , 19 sep 2014 23:44

Bij aanhoudende pogingen om contact op te nemen die niet relevant zijn voor uw relatie (huurder-verhuurder) kan u ook telkenmale klacht indienen wegens belaging (stalking). Vooral overwegen als hij blijft informeren naar uw privé-leven.

Franciscus

#13 , 19 sep 2014 23:54

En niet vergeten alle mondelinge ontboezemingen ( via telefoon of face to face ) op te nemen met uw gsm of een opnameapparaat. Is perfect wettig gezien u deelneemt aan het gesprek.

lovedogs
Topic Starter

#14 , 20 sep 2014 11:54

ik heb zojuist weer een mail ontvangen.
dat hij vroegtijdig het huurcontract wil beeindigen.
ik huur het appartement nog maar een week, ik woon er net en nu al een hoop ellende
als hij de de huur vroegtijdig beeindigd dan is hij mij toch een verbrekingsvergoeding schuldig
het huurcontract is voor 1 jaar afgesloten, de verhuurder geeft aan dat hij mij niets wil betalen omdat ik zogezegd niet gemeld had dat ik huisdieren heb daarom gaat hij ook een procedure starten bij de rechtbank en de rechter zou hem gelijk geven dat zijn zijn woorden
momenteel hangt hij weer in gebouw rond zogezegd moet hij de hal en de trap schilderen, ik heb sterk het vermoeden dat hij dit doet om mij te controleren
ik heb hem daarop geantwoord zolang ik geen last van hem heb en hij mij niet aanspreekt over persoonlijke dingen dan is het voor mij oke
begrijp niet dat hij nu ineens iedere dag hier is
van de medebewoners heb ik vernomen dat hij hier normaal gezien nooit.
na het schilderen van de trap en de gang zal hij wel weer iets anders vinden om te blijven rond hangen in het gebouw word er moedeloos van en leuk wonen is het zo zeker niet.
de mails worden met de dag persoonlijker, ik heb net een aangetekende brief de deur uitgedaan zoals hierboven werd beschreven
er moet nog een trap geplaatst worden in mijn woning, hij wil daar perse bij aanwezig zijn, ik heb dit geweigerd omdat de aannemers dit prima zelf kunnen zonder zijn hulp
wat zijn eigenlijk mijn rechten voor vroegtijdig opzeg ik bedoel het huurcontract is pas vorige week ondertekend.

sloeberken

#15 , 20 sep 2014 12:20

Ik denk dat de vrederechter hem niet mag of kan volgen. Verhuurder kan niet opzeggen. Het jaar 1950 is al 64 jaar voorbij.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”