Verhuurder zegt dat ik mijn huisdieren heb verzwegen

KJ86

Re: Verhuurder zegt dat ik mijn huisdieren heb verzwegen

#31 , 20 sep 2014 18:30

Okay, dat kan ik begrijpen.
Tot nu toe is er toch nog niets ernstig gebeurd (buiten een kleine discussie over de huisdieren), kan je hem dan niet vertellen dat je niet gediend bent met zijn avances en dat je u daardoor ongemakkelijk voelt.
Bij sommige mensen (vooral mannen) moet het zeer duidelijk zijn.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lovedogs
Topic Starter

#32 , 21 sep 2014 12:14

Verhuurder stond net aan de deur, waarschijnlijk ivm met mijn aangetekend schrijven een andere reden is er niet
vanochtend nog de buren tegen gekomen zij weten niets van een klacht wat betrekking heeft met mijn huisdieren
mag de verhuurder zomaar aan de deur komen, en eisen dat ik de deur open doe
hij bleef maar aanbellen, de bel net zolang ingedrukt zodat de bel heel lang afgaat, ik vind het echt niet meer fijn wonen zo en ik woon hier nu pas een week.
ik heb niet opengedaan maar ik kon zien op mijn parlefoon dat het de verhuurder was, hij is toen boos zijn auto ingestapt en weggereden
mijn aangetekend schrijven heb ik per email en per aangetekende post gedaan
met de mededeling dat ik gezien zijn gedrag ik enkel nog reageer op aangetekend schrijven.

Turaki

#33 , 21 sep 2014 18:08

mag de verhuurder zomaar aan de deur komen
Ja.
en eisen dat ik de deur open doe
Neen.
hij bleef maar aanbellen, de bel net zolang ingedrukt zodat de bel heel lang afgaat, ik vind het echt niet meer fijn wonen zo en ik woon hier nu pas een week.
Politie bellen dat er iemand agressief aan de deur staat die absoluut binnen wil, en dat je bang bent en dringend hulp nodig hebt. Je moet niet meteen vertellen dat het je verhuurder is.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#34 , 22 sep 2014 00:49

Klopt en als de politie al in kennis os van de voorgeschiedenis - ken zo verschillende cases - zal het de verhuurders snel beneden zijn in combi en op bureau mogelijk in cel en pas dan bij verhoor zal blijken dat het effectief de eigenaar is

adizal

#35 , 23 sep 2014 10:28

Een contract word aangegaan voor 3,6,9 jaar
Het verbod op huisdieren moet expliciet vermeld staan in het huurcontract.
De huisbaas kan u niet voortijdig het contact beëindigen, of hij of zijn familie 1é graad moet er komen wonen, dan nog moet hij 6 maand opzeggen.
Spijtig natuurlijk voor al deze miserie en het gedrag van uw huisbaas.
Ken dus uw rechten en uw plichten en lees de huurwetgeving.
De rest moet je voor jezelf uitmaken wat je er mee wil doen.

Turaki

#36 , 23 sep 2014 11:04

Het verbod op huisdieren moet expliciet vermeld staan in het huurcontract.
Zelfs dan is dit nietig. Enige reden om een huisdier te weigeren is overlast, en dit geldt zowel voor eigenaars als huurders, en staat dus los van alles wat er in het contract moge staan.

lovedogs
Topic Starter

#37 , 23 sep 2014 11:05

Adizal, bedankt voor uw bericht het huurcontract is aangegaan voor minimaal 1 jaar
er staat nergens in vermeld dat ik geen huisdieren mag houden
inderdaad zeer spijtig van het gedrag van de verhuurder, ander slot op de deur en camera beveiliging
en mocht het echt te erg worden schakel ik de lokale politie in
zeer spijtige situatie zeker als je hier nog maar amper net twee weken woont

Terug naar “Huren”