intredende plaatsbeschrijving

amadeus
Topic Starter

intredende plaatsbeschrijving

#1 , 24 sep 2014 19:19

Volgende week is er met het immokantoor een intredende plaatsbeschrijving (hiervoor wordt dus door huurder en verhuurder een deel betaald).

Is het toegelaten om de plaatsbeschrijving nog niet te tekenen die dag om zodoende zelf de tijd nog te krijgen om alles eens goed te overlopen?
Als ik de sleutels pas krijg op die dag en de plaatsbeschrijving gebeurt ook op die dag dan vrees ik dat er misschien kleine schade over het hoofd zal gezien worden. Ik kijk dus liever de volgende dag nog eens alles op het gemak na.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 sep 2014 19:56

En waarom kan dat de dag zelf niet?

sloeberken

#3 , 24 sep 2014 20:53

De tijd voor nemen bij het opstellen, en durven melden wat ze zelf niet opnemen en u dat graag opgenomen ziet. Is daarom dat de wet voorziet dat deze moet opgemaakt worden in bijzijn van huurder en verhuurder.
Als er nadien verborgen gebreken opduiken meld u deze met AS, zodat je er bewijs van hebt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

amadeus
Topic Starter

#4 , 24 sep 2014 21:29

Omdat in het bijzijn van een expert alles meestal relatief vlug moet verlopen. Ik kijk liever alles rustig eens door en beschrijf het dan volledig om eventueel bij de plaatsbeschrijving te steken. Het hangt mss wat af van de expert ter plaatse.

sloeberken

#5 , 24 sep 2014 22:32

Is het huurcontract al getekend.

sloeberken

#6 , 24 sep 2014 22:40

Omdat in het bijzijn van een expert alles meestal relatief vlug moet verlopen. Ik kijk liever alles rustig eens door en beschrijf het dan volledig om eventueel bij de plaatsbeschrijving te steken. Het hangt mss wat af van de expert ter plaatse.
En als de verhuurder dat bijvoegsel niet aanvaard, om geldig te zijn moeten alle stukken door beiden getekend zijn. Dit is niet de voorschreven procedure en misschien een heel slechte huurstart.

Turaki

#7 , 24 sep 2014 22:40

Omdat in het bijzijn van een expert alles meestal relatief vlug moet verlopen.
U bepaalt het tempo. En als de expert zijn zin wil doordrijven, en een PB opstelt waar u niet mee akkoord bent, niet tekenen.

sloeberken

#8 , 24 sep 2014 22:51

In geval van discussie bepaalt de vrederechter de waarde van de plaatsbeschrijving, en zal een expert aanduiden.

amadeus
Topic Starter

#9 , 26 sep 2014 23:48

Contract is al getekend

Als je de plaatsbeschrijving op dat moment tekent (zal dus een geschreven versie zijn), moet ik dan ook een dubbel meekrijgen van de geschreven versie op dat moment veronderstel ik?

(Ik weet gewoon dat sommige experts nogal haastig kunnen zijn uit vorige ervaringen en hun zin willen doordrijven.
Ik ben heel correct dus een slechte huurstart zou ik dit zeker niet noemen, als alles correct beschreven is dan zijn er achteraf geen discussies.
Als de expert dit volledig doet dan is dit voor mij ok.)

Terug naar “Huren”