Hoe weten of een huurcontract geregistreerd is?

josi
Topic Starter

Hoe weten of een huurcontract geregistreerd is?

#1 , 08 apr 2008 15:02

Hallo,
Ik zou graag weten of de verhuurder mijn huurcontract geregistreerd heeft daar het appartement waar ik nu woon te koop staat.
Ik ben daarvoor naar de registratie(philipssite leuven)geweest maar daar kreeg ik het antwoord dat ze héél véél achterstaan en me niet kunnen helpen!Daar ik, indien ik iets anders vind zo vlug mogelijk wil verhuizen is dit heel vervelend.Op mijn vraag of ze enig idee hebben wanneer ik dit zou kunnen te weten komen haalden ze hun schouders op!
Kan ik dit op een andere manier te weten komen?
Vriendelijk bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 08 apr 2008 22:23

Fax of mail uw huurcontract naar dat kantoor en zwijg over het al dan niet reeds geregistreerd zijn.
Vraag de registratie en laat het opsturen naar U thuis.
Gratis mits "voor bewoning" en "recent".

Het contract is dan evt. 2 x geregistreerd.

josi
Topic Starter

#3 , 09 apr 2008 10:24

Het zou beter zijn dat het niet geregistreerd is voor mij want dan zou ik direkt kunnen vertrekken als ik iets anders vind.Het gaat hier een echte bouwwerf worden in dit gebouw daar er heel veel moet vernieuwd worden en dat maak ik liever niet mee.Dus mijn probleem is dat de registratie het te druk heeft om na te gaan of mijn verhuurder het al dan niet geregistreerd heeft.Op mijn contrct staat geen registratiebewijs maar men zei me dat de eigenaar het eventueel wel kan geregistreerd hebben en ik dan als ik zou vertrekken een schadevergoeding hoef te betalen.

Reclame

Terug naar “Huren”