Nieuwe ramen

duma

Re: Nieuwe ramen

#31 , 17 okt 2014 17:12

Snel en eenvoudig is niet altijd correct. Zo kreeg ik een tijd geleden onterecht een parkeerboete. Snel en eenvoudig zou zijn dat ik die betaald heb. In plaats daarvan heb ik twee aangetekende brieven moeten sturen en een telefoontje moeten plegen. Maar de boete is niet betaald.

En NIEMAND beweert hier trouwens dat de verhuurder iets kan opleggen aan de aannemer. Jij bent écht goed in het lezen wat er niet staat.

Om op je vraag te antwoorden, wat de verhuurder moet doen. Heel simpel.
Stap 1: deed hij al: contact opnemen met de huurder wanneer het kan. Antwoord is: donderdag.

Stap 2: contact opnemen met de aannemer en die duidelijk maken dat er afspraken waren om dat op dinsdag en woensdag te komen doen. Dat de huurders beide werken, maar toch gezorgd hadden dat ze thuis waren. Dat de aannemer zijn afspraak niet is nagekomen en zijn huurders dus voor niets zijn thuisgebleven. Dat er dan afgesproken was op donderdag verder te doen. Dat de huurders ook toen gezorgd hebben dat er iemand thuis was. Dat de aannemer toen tot de constatatie kwam dat hij het niet af zou krijgen (en dus weer zijn afspraak niet nakwam) en ook vrijdag nog wou terugkomen, wat voor de huurders initieel niet ging wegens werk, maar last minute toch nog gelukt is. Dat er in het vervolg toch rekening gehouden dient te worden met ieders planning en de huurders aangeven dat het voor hen kan op dag x, dag x en dag x, maar echt niet op andere dagen thuis kunnen blijven van het werk en de aannemer dus maar moet laten weten welke van die voorgestelde data hem past. En dat een andere dag echt niet mogelijk is. Dat noem je: iets afspreken.
Laatst gewijzigd door duma op 17 okt 2014 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#32 , 17 okt 2014 17:15

Ieder zijn mening natuurlijk, maar als de drie partijen zo verder doen zal het niet lukken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

duma

#33 , 17 okt 2014 17:23

Wat een probleem is voor de verhuurder, die beter eerst met zijn huurder had gesproken vooraleer zomaar aan iets te beginnen.

Reclame

KJ86

#34 , 17 okt 2014 17:25

@ duma

Ik denk dat jij niet kan lezen wat er staat. TS heeft al duidelijk gemaakt dat de aannemer niet komt op donderdag. De aannemer komt wanneer het hem past, zo heeft TS het geschreven. Ik ben 100 % zeker dat dit niet gelogen is, het is nu eenmaal een courant gebruik dat de klant zich aanpast naar de aannemer en niet andersom. Deze aannemer wil daar niet van afwijken, daarom zal TS moeten toegeven en zich vrijmaken op een datum dat het past voor de aannemer. Probleem opgelost, verhuurder kan rustig slapen!

bambipower

#35 , 17 okt 2014 17:35

Dat die aannemer zich niet wil aanpassen is de aannemer zijn probleem. Afspraken zijn afspraken... en als er dan iets tussenkomt, laat je tijdig weten dat je niet komt. Maar mensen laten wachten, verlof nemen, en dan nog eisen gaan stellen doet zelfs obama niet. Dus - aannemer - een datum geven die je als huurder past, en hem verplichten zich aan te passen. En anders geen ramen plaatsen, waardoor aannemer kosten heeft gemaakt voor niets... hij zal wel plooien

duma

#36 , 17 okt 2014 17:36

Er staat dat aannemer wil komen wanneer het hem uitkomt, niet dat hij nooit op een donderdag wil komen. En dan zou hij dus mogen wachten tot wanneer er eens een donderdag is die hem goed uitkomt OF wanneer het voor mij zou passen om thuis te blijven. Maar niet iedereen heeft de luxe om op het werk te zeggen: morgen kom ik niet want, de aannemer kan alleen dan komen.

Ik zeg niet dat TS hier per se dwars moet liggen, maar ik heb nog NOOIT een aannemer in huis gehad die niet een beetje rekening hield met onze wensen en dat waren er veel (aannemers :)) de laatste jaren. Het is echt geen 'courant gebruik' dat de klant zich aanpast aan de aannemer. Een keer, en dat was nu wel heel uitzonderlijk, in de zomervakantie, ging het voor ons maar in één bepaalde week en die aannemer heeft met een ander (groot) werk geschoven en ons in die week er tussen genomen. Bon, die mens staat voor eeuwig op mijn lijst-van-mensen-die-hun-afspraken-nakomen en zal ik aan iedereen aanbevelen. Hij is later nog teruggeweest voor iets helemaal anders. had hij die week niet gekunnen, hadden we iemand anders gezocht of gewacht tot na die drukke periode.

Probleem is hier vooral dat je al op voorhand weet, door de ervaring, dat de kans groot is dat die aannemer zich niet aan zijn afspraak zal houden. En je dan wéér thuisblijft voor niets. Daarom zou ik dat ook liever op mijn vrije dag hebben. Kan hij dan niet, is dat voor mij nog geen ramp, want ik was sowieso thuis.

Turaki

#37 , 17 okt 2014 19:01

het is nu eenmaal een courant gebruik dat de klant zich aanpast naar de aannemer en niet andersom.
Ik weet niet met welke zelfstandigen u meestal werkt, maar voor zover mijn ervaring opgaat past een aannemer zijn werken aan aan de klant (binnen het redelijke natuurlijk, en niet voor dringende interventies). Al vaak gezien dat een klant last-minute laat weten dat hij niet thuis kan zijn op het moment van afspraak, en dat de zelfstandige dan met andere klanten probeert te regelen dat de planning aangepast kan worden. In het slechtste geval worden de werken dan gewoon uitgesteld tot een moment dat voor zowel de aannemer als de klant past (dit is mijn "binnen het redelijke"), al is dit al snel een maand later. Maar op geen enkel moment legt een goede zelfstandige eenzijdig de datum van werken vast.

cimarose1
Topic Starter

#38 , 17 okt 2014 19:14

KJ, het is niet onmogelijk voor aannemer, maar het boeide hem niet wanneer het mij uitkwam.
Aannemer kan ook gerust komen als de man de middag heeft, ook geen probleem, enkel tijdig laten weten. Niet vandaag laten weten voor morgen?
Op maandag ben ik vrij om de 3 weken als ik op zondag moet. Dus op zich mogelijkheden.
Het gaat om het principe. Geen houding hebben van ik kom er toch wel in, ook al ben je er niet. Hij kan ook komen na de middag als de man thuis is, of voor de middag als de man de middag heeft en ik eerder naar huis kom.
Mogelijkheden zat, maar geen arrogante houding van de aannemer. Hij woont by the way 1km verder, dus ramen die hij nota bene verkeerd gemeten heeft, moet ie maar doen als ons uitkomt.
Daarnaast een professionele glazenzetter, zou van dat rubber/schuim plaatsen tussen het glas en houtwerk, hij niet hoor!
Hij moet met de beitel even onder het glas duwen voor hout er onder te krijgen? Splintert het nieuwe glas al stuk. Wat gaat het mogelijk gevolg zijn? Condens tussen de ramen, mwaah, latje ertegen, niemand gezien? Ik heb foto;s gemaakt van zijn werk, dat de verhuurder tenminste iets achter de hand heeft!

sloeberken

#39 , 17 okt 2014 21:08

Ne prutser van ergste soort, en is alleen met dergelijke mensen dat dit ontstaat.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#40 , 17 okt 2014 22:37

Er wordt hier veel gezeverd over flexibiliteit die volgens sommigen blijkbaar enkel en alleen van de huurder zou moeten komen. Maar ik heb hier nog geen enkel juridisch argument gezien waaruit zou moeten blijken dat de agenda van een aannemer voorrang zou moeten krijgen op die van de huurder.

sloeberken

#41 , 17 okt 2014 23:44

Om juridisch argument te hebben moet er eerst een verbintenis zijn, deze is niet tussen aannemer en huurder zodat aannemer geen eisen kan stellen tegenover huurder.
Die mensen zijn flexibel en stellen verschillende dagen en uren voor, dus hun plicht gedaan. De rest moet verhuurder maar regelen met zijn aannemer.

Terug naar “Huren”