Snel en eenvoudig is niet altijd correct. Zo kreeg ik een tijd geleden onterecht een parkeerboete. Snel en eenvoudig zou zijn dat ik die betaald heb. In plaats daarvan heb ik twee aangetekende brieven moeten sturen en een telefoontje moeten plegen. Maar de boete is niet betaald.
En NIEMAND beweert hier trouwens dat de verhuurder iets kan opleggen aan de aannemer. Jij bent écht goed in het lezen wat er niet staat.
Om op je vraag te antwoorden, wat de verhuurder moet doen. Heel simpel.
Stap 1: deed hij al: contact opnemen met de huurder wanneer het kan. Antwoord is: donderdag.
Stap 2: contact opnemen met de aannemer en die duidelijk maken dat er afspraken waren om dat op dinsdag en woensdag te komen doen. Dat de huurders beide werken, maar toch gezorgd hadden dat ze thuis waren. Dat de aannemer zijn afspraak niet is nagekomen en zijn huurders dus voor niets zijn thuisgebleven. Dat er dan afgesproken was op donderdag verder te doen. Dat de huurders ook toen gezorgd hebben dat er iemand thuis was. Dat de aannemer toen tot de constatatie kwam dat hij het niet af zou krijgen (en dus weer zijn afspraak niet nakwam) en ook vrijdag nog wou terugkomen, wat voor de huurders initieel niet ging wegens werk, maar last minute toch nog gelukt is. Dat er in het vervolg toch rekening gehouden dient te worden met ieders planning en de huurders aangeven dat het voor hen kan op dag x, dag x en dag x, maar echt niet op andere dagen thuis kunnen blijven van het werk en de aannemer dus maar moet laten weten welke van die voorgestelde data hem past. En dat een andere dag echt niet mogelijk is. Dat noem je: iets afspreken.