Huisbazen die het leven onmogelijk maken.

Turaki

Re: Huisbazen die het leven onmogelijk maken.

#136 , 12 okt 2014 19:50

Bij een verzoeningsprocedure kan een vrederechter niet veel afdwingen, enkel trachten te verzoenen. Als blijkt dat de partijen niet tot een overeenstemming kunnen (of willen) komen, kan hij ook niet veel zeggen.

Voor de rest is hier u vaak genoeg aangegeven welke stappen u moet ondernemen om uw rust af te dwingen. Als u dit nalaat, kunnen wij u niet verder helpen.

Voor het nalezen van uw contract, oftewel overtypen (namen en adressen e.d. weglaten), oftewel inscannen (nadat u alle voornoemde zaken onleesbaar heeft gemaakt) en op een gratis foto-site plaatsen, en hier dan de link plaatsen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
amilcar
Topic Starter

#137 , 12 okt 2014 20:09

Jep maar het heeft allemaal niets uitgehaald! Onze vraag tot verzoening is niet ingewilligd, waarbij wij hen op hun plichten hebben gewezen, en wij enkel vroegen om data voor huisbezoeken reeds vast te leggen voor volgend jaar... niet gebeurd, ze wouden dit niet. want zij blijven erbij dat ze minstens tweemaal mogen langs komen. de vrederechter vroeg hen, hoeveel zal u dan zo langs komen meneer en mevrouw , waarop hij een heel verhaal afstak en de vrederechter dan na drie keer de vraag te stellen, wanneer leggen we de data's vast, hij heeft gesproken als volgt " hier is geen verzoening mogelijk en ik vrees ervoor dat dit goed komt" voila, einde zitting.

amilcar
Topic Starter

#138 , 12 okt 2014 20:13

Turaki, Nalaat, wij hebben een camera laten installeren, wij hebben reeds driemaal de politie ter plekke laten komen... mijn contract heb ik doorgestuurd naar mnr Vandebos, nooit geen reply gekregen hoor. Wij hebben hen nu voor het vredegerecht gevraagd voor verzoening, het resultaat? Ze trekken de gerechtelijke procedure in gang en willen ons eruit... Op grond van wat?

Het enige wat ik vraag is, kunnen ze er ons uitzetten? ja al dan nee, als wij ons volledig aan de regels houden?
En ten tweede als zij de verzoekende partij zijn, wil dit dan zeggen dat de rechter enkel en alleen in hun voordeel kan uitspreken of niet?

En toen ik de epc bekeek, leek het me gewoon bizar dat dit mag... een eigen huis, zal je wellicht anders beoordelen dan dat van een ander he...

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#139 , 12 okt 2014 20:19

Vrederechter kan in verzoening ...uitleg is hier al gegeven
Of TEN GRONDE uitspreken en het is dit laatste wat nu moet gebeuren.

Wie is naar de vrederechter gestapt jullie of tegenpartij .. ik vermoed jullie maar enkel als verzoening en NIET met de vraag bij geen verzoening ineens naar procedure ten gronde..
De vrederechter heeft hier zijn taak gedaan getracht de verzoening te bekomen...vrederechter blijft neutraal en zal enkel de discussie 'begeleiden'

Dus u zal terug moeten dagvaarden TEN GRONDE... daar zit niets anders op.
Tevens zoveel mogelijk vaststellingen .... de huisvredebreuken ... via webcam vastgelegd als ze over de poort klauteren - het steeds komen aanbellen ( indien u dat kan zien niet opendoen - of wel opendoen en gesprek opnemen)
Steeds de politie bellen als ze voor de deur staan - ( zit hier een regelmaat in? vb alle dinsdagen in de namiddag)?...

PS ... heb bericht naar vdB gestuurd om eens na te zien.

Turaki

#140 , 12 okt 2014 20:43

En steeds bij elk onnodig contact (telefoontje, brief, mail, aan de deur, buiten staan kijken, ...) klacht wegens belaging. Als u in de ganse periode maar 3 vaststellingen door de politie heeft, denk ik dat u veel te weinig zaken heeft aangegeven.

Vandebos

#141 , 13 okt 2014 14:05

Kleine nuance; ik heb tot driemaal toe via mail gevraagd me het contract toe te zenden. Uiteindelijk heb ik dit meer dan twee weken later ontvangen waarbij u in hetzelfde bericht me meedeelde dat de zaak ondertussen was voorgekomen in verzoening. Wat wilt u dan dat er nog aan advies gegeven kan worden?

WP002

#142 , 13 okt 2014 16:29

niet dat er hier iemand nog interesse heeft blijkbaar...
Toch wel hoor. Alles was echter totnogtoe gezegd, en het was afwachten wat de vrederechter zei. Wat we nu dus weten.

Franciscus

#143 , 13 okt 2014 16:46

DUS nu TEN GRONDE DAGVAARDEN voor de vrederechter.

Hebt u nu al met de teammanager gaan praten. In een goedwerkende politiezone had de teammanager deze zaak gezien de veelvuldige inbreuken / tussenkomsten de zaak al
- op de interventiebriefing gezet ( mlet alle gegevens van partijen en autogegevens)
- de wachtverantwoordelijken in kennis gesteld dat bij ELKE strafrechtelijke inbreuk PV diende opgesteld te worden
- dat dispatch bij bellen DIRECT een ploeg moet sturen.
- al naargelang het aantal feiten met de parketmagistraat overleg gepleegd.
- eventueel een synthese PV laten opstellen.
- andere partij uitgenodigd ten burele en een gesprek met hen gehad.... uiteraard met rapportering aan parketmagistraat.

KJ86

#144 , 13 okt 2014 21:10

Gezien de slechte verhouding tussen huurder en verhuurder is het misschien overwegen waard om uit te kijken naar een andere huurwoning. Ik denk dat je goede voorwaarden (zonder opzegvergoeding vertrekken) kan onderhandelen. De weg die je nu aan het bewandelen bent, zal er voor zorgen dat elk geschil voor de rest van de looptijd wordt uitgevochten op de rechtbank.

Franciscus

#145 , 13 okt 2014 21:45

Maar ondertussen blijven ze wel lastig gevallen worden door de verhuurders en dat moet ook stoppen.

sloeberken

#146 , 13 okt 2014 23:17

Het enige wat ik vraag is, kunnen ze er ons uitzetten? ja al dan nee, als wij ons volledig aan de regels houden?
En ten tweede als zij de verzoekende partij zijn, wil dit dan zeggen dat de rechter enkel en alleen in hun voordeel kan uitspreken of niet?
Dit is de vraag van TS.

1 - ze kunnen er u niet uitzetten.
2 - Rechter oordeelt volgens de wet en niet in iemand zijn voordeel.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus

#147 , 13 okt 2014 23:25

Neen, hoor ... alle zaken die ik heb voorgehad (bij vrederechter) was nooit voor de verzoekende partij en de verwerende partij heeft steeds met onze goede raad de zaak gewonnen.
Waren één uitgezonderd allemaal zaken waar de verhuurder absurde of onwettige eisen had...

KJ86

#148 , 14 okt 2014 10:10

Je moet hetgeen hier geschreven eens herlezen.
De huurder en verhuurder kunnen elkaar niet pruimen.
Het vonnis van de rechter gaat in dit geval niets oplossen. De storm zal even gaan liggen maar zal over een paar maanden dan weer in alle hevigheid oplaaien over een ander probleem. Ik kan u een ontelbaar aantal zaken geven waarin een goede communicatie tussen verhuurder en huurder noodzakelijk is om het probleem snel en eenvoudig op te lossen. Hier zijn alle bruggen opgeblazen en daarom is het aangewezen voor de gemoedsrust van alle betrokken partijen om uit elkaar te gaan.

JPV
Juridisch actief: Ja

#149 , 15 okt 2014 08:29

Het is echter niet zo dat dit het geschil naar de toekomst (met een andere huurder) niet meer zal voorkomen.

amilcar
Topic Starter

#150 , 18 okt 2014 16:25

Bedankt voor de raad allemaal... Wij willen niet verhuizen. Waarom zouden wij dit doen? Wij willen gewoon met rust gelaten worden, en met respect behandeld. Wij hadden ten eerste nooit problemen met hen, tis maar toen hun obsessieve gedrag begon duidelijk te worden dat het spelletjes is begonnen he. Waarom? Omdat wij hen gevraagd hadden ermee te stoppen, omdat wij hen gewezen hadden op rustig huurgenot en de tweejaarlijkse bezoeken;.. Restultaat/// OORLOG.

Ja wij hebben hen nu de laatste keer gedaagd bij de vrederechter met de simpele vraag, vastleggen huisbezoeken en stoppen ons lastig te vallen elke week...

En verder, wij willen nu absoluut niet verhuizen, wij kunnen elk moment bevallen... helaas van een prematuurtje dankzij... stress!

Terug naar “Huren”