verhuurder zet ons letterlijk in de kou!?

kolleke
Topic Starter

verhuurder zet ons letterlijk in de kou!?

#1 , 12 apr 2008 21:26

Wij huren een appartement en betalen elke maand een voorschot aan de verhuurders voor de stookolie. In december zijn we zonder stookolie gevallen en hebben de verhuurders ons een dag in de kou laten zitten voor ze de leverancier hebben laten komen. Nu, in april, hangt er een briefje aan onze deur dat ze een aardgasinstallatie zullen laten plaatsen en dat we heel zuinig moeten zijn met onze stookolie want dat als we niet zouden toekomen, dat ze niet meer zouden bijtanken. Vandaag is het dus zover, maandag wordt deze installatie geplaatst, en we zitten van vrijdag zonder verwarming. Kan dit zomaar?? Kunnen we hiertegen niks doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
djanodive

#2 , 12 apr 2008 22:26

Ik heb al dikwijls op tv dergelijke reportages gezien in het nieuws, waarin mensen op een apartement tijdeljik geen verwarming hebben. Maar meestal ging dit wel over veel langere periodes.

Ik wil jouw probleem niet minimaliseren, maar ik zou gewoon die enkele dagen op mijn tanden bijten. En misschien word die aardgasfactuur goedkoper dan die stookolie.

Tegen dat je de zaak in gang gezet hebt is het misschien al voorbij. Maar ik zou wel alles goed opvolgen.

Vergeet trouwens niet dat je in de toekomst het verhaal van "de stookolie is op" niet meer zou mogen tegenkomen, omdat de aardgasleiding altijd gas voorziet (met uitzondering als Rusland en dergelijke hun kraantjes dichtdraaien). Het enige dat nog zou kunnen gebeuren dan, is dat de verhuurder zijn gasrekening niet betaald. Maar zover is het nog niet.

JohnD

#3 , 13 apr 2008 18:56

Ik wil jouw probleem niet minimaliseren, maar ik zou gewoon die enkele dagen op mijn tanden bijten. En misschien word die aardgasfactuur goedkoper dan die stookolie.

Tegen dat je de zaak in gang gezet hebt is het misschien al voorbij. Maar ik zou wel alles goed opvolgen.
............ en, een kleine schadevergoeding bvb 30€ vragen als je bvb niet terugschikt voor onenigheid of een ontevreden verhuurder. Wel schriftelijk doen natuurlijk. Maar ik zeg het nogmaals: als je niet trerugschrikt om de puntjes op de i te zetten.

Reclame

Terug naar “Huren”