Alle brievenbussen 1 zelfde sleutel..

Kenza
Topic Starter

Alle brievenbussen 1 zelfde sleutel..

#1 , 04 nov 2014 18:24

Ik merkte daarnet dat alle bewoners hier dezelfde sleutel hebben voor hun brievenbus.
Iedereen kan dus post van een ander mee nemen.
Bij mij verdwijnt er regelmatig ook post.
Is de verhuurder verplicht om de sloten te veranderen of is dat mijn taak??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bambipower

#2 , 04 nov 2014 18:38

De huisbaas is daartoe niet verplicht. Is in wel meerdere appartementen het geval. U kan wel zelf een nieuw slot plaatsen, maar zorg dat je alles terug in origineel kan herstellen zonder schade.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 nov 2014 20:02

Van dat type van sloten (voor brievenbussen) zijn er maar een 10 tal verschillende combinatie in de handel.

Reclame

KJ86

#4 , 04 nov 2014 22:00

Diefstal aangeven bij de politie! Je zal u dan uiteraard niet populair maken bij de andere huurders, maar als er een dief tussen de huurders zit, zal het misschien niet lang meer duren voor dat er dingen verdwijnen uit uw appartement. Het is dus aan te raden om een duidelijk signaal te geven dat je diefstal niet tolereert.

Kenza
Topic Starter

#5 , 05 nov 2014 13:36

Zit niks anders op dan zelf een nieuw slot plaatsen..
Ik heb het niet echt getroffen met de buren,de politie staat hier bijna wekelijks..
Bedankt voor de reacties!

Terug naar “Huren”