Nieuwe Boiler voor huurder of verhuurder

steelgate
Topic Starter

Nieuwe Boiler voor huurder of verhuurder

#1 , 20 nov 2014 14:48

Mijn vrouw heeft een kapperszaak.
De boiler die voor warm water zorgt voor de centrale verwarming is kapot.
Omdat we niet zonder kunnen, komen ze de volgende dag al een nieuw plaatsen.

Wie moet er de factuur betalen? Is dit voor de huurder of verhuurder.

Dit gaat om een handelspand. Moet dit in het huurcontract staan of niet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 nov 2014 15:36

Van wie is de boiler ...stond die er al ) hoe oud - regelmatig laten nazien( is voor huurder).

Vandebos

#3 , 20 nov 2014 18:43

Heeft u de verhuurder hierover reeds aangesproken? Heeft die zijn akkoord voor de vervanging gegeven? Vraag een technisch verslag van de staat van de boiler zodat sleet eventueel kan aangetoond worden.

Reclame

Turaki

#4 , 20 nov 2014 21:08

Let wel: de huurder is wettelijk verplicht om de ketel eenmaal per jaar te laten reinigen.
Bij stookolie. Bij aardgas 1 maal per 2 jaar.

steelgate
Topic Starter

#5 , 21 nov 2014 09:45

Ik denk niet dat mijn vrouw naar de verhuurder heeft gebeld dat er een nieuwe boiler mag komen.
Omdat we niet zonder kunnen, moest het vlug gebeuren.

Ik denk dat de boiler is aangekocht door de kapperszaak zelf. (Hoofdbureau is het nog aan het uitzoeken)
Als het via de verhuurder moet gebeuren is het 5 jaren plan. Oude mens en die zit serieus op zijn geld zit.

Sowieso wisten we dat het jaarlijks moet gereinigd worden.

Vandebos

#6 , 21 nov 2014 11:18

Gelet op economische hoogdringendheid kan u onmiddellijk vervangen mogelijkerwijs hard maken, indien de verhuurder op de hoogte werd gebracht en het geplaatste toestel dezelfde capaciteit en functionaliteit heeft.

Maar in feite had u op zijn minst een bevestiging per mail moeten hebben dat deze akkoord ging met de vervanging. Nu is het vechten om gelijk te bewijzen.

JorisB

#7 , 22 nov 2014 14:41

Ik denk dat de boiler is aangekocht door de kapperszaak zelf. (Hoofdbureau is het nog aan het uitzoeken)
Eigenlijk wil u dus dat de verhuurder een boiler herstelt die u zelf hebt geplaatst?

Is de huur geregeld via een contract voor woninghuur of handelshuur?

Terug naar “Huren”