Ik kreeg deze brief van mijn huisbaas:
"""Uw huurovereenkomst van 01/07/2000 afgesloten voor een termijn van negen jaar kwam ten einde 01/07/2009 welke telkens stilzwijgend verlengd werd tot 01/07/2012 en nu dus tot 01/07/2015.
Aangezien we 6 maanden vooropzeg moeten doen, stuur ik u bij deze reeds de opzeg voor 01/07/2015 en wordt de bestaande huurovereenkomst stopgezet.
Wel kan er een nieuwe huurovereenkomst getekend worden waarin de huurprijs wordt aangepast naar 550 euro (gekoppeld aan de index) + 50 euro vaste kosten (gekoppeld aan het verbruik). De overeenkomst dient getekend te worden voor 01/02/2015 anders geldt de huidige opzeg.
We hebben de huurprijs verhoogd om terug aan de reële huurprijs te verhuren, tevens werden er een aantal verbouwingswerken uitgevoerd (zoals vervanging ramen + glas, nieuwe oprit + beklinkering, automatische garagepoort, nieuwe vloer + elektriciteit in de garage, nieuwe gasmeters) en zullen er nog bepaalde renovatiewerken uitgevoerd worden (schilderen buitengevel, isolatie dak, elektriciteit algemene delen).
We hopen dan ook dat u zich kan vinden in de nieuwe overeenkomst. Gelieve me anders schriftelijk te verwittigen binnen de 14 dagen aub."""
Ik zit dus in de tweede periode van mijn tweede 9 jaar.
Kan ik nu 6 maand huishuur vergoeding vragen of is deze vergoeding enkel van toepassing op de eerste 9 jaar?
Met dank.