Huurwaarborg - schade / discussie huisbaas

Weasel
Topic Starter

Huurwaarborg - schade / discussie huisbaas

#1 , 27 jan 2015 19:01

Hey allen,

Ik heb een discussie met de huisbaas over de regeling voor terubetaling huurwaarborg, volgende situatie:

Mijn hond had schade veroorzaakt aan 2deurlijsten. By myn opzeg van het huurcontract heb ik dit gemeld aan de huisbaas!

Wij zijn daarin overeengekomen dat ik deze schade ging herstellen!
Zij gingen de materialen bestellen aan de hand van myn fotos en opgegeven afmetingen!
Bij de overdracht van de sleutels waren deze materialen nog in bestelling, dus hebben wij overeengekomen
Dat ik deze later ging komen plaatsen & daarna de waarborg trugkreeg!

bij ophalen van de materialen bleek niet alles correct te zijn, alsoook was het binnenwerk er niet bij!
Ik heb dit gemeld aan huisbaas!
Hij ging een oplossing zoeken, ik ben zelf nog weer naar de fabrikant gegaan en deze zei me dat zij het binnenwerkniet kon maken/leveren!

Wederom ging de huisbaas een oplossing zoeken
( hieran heb ik nog alle mails ter beschikking )

Nu, 3maand later krijg ik vandaag e mail waarop staart'

De gewenste deurlijst is niet meer te krijgen bij meerdere fabrikanten, en nu krijg ik dus een offerte voor het plaatsen van 4 nieuwe deuren inclusief de lijsten en binnenwerk!!?
Kstprijs 816eur,
Terwijl ik zrlf al deurlijsten heb betaald en afgehaald.

Bij de sleuteloverdracht heb ik oook volgend blad afgetekend'

Afbeelding

2deurlijsten dienen vervangen te worden,
En nu krijg iik een offerte van 816eur voor 4 geheele nieuwe deuren, lijsten en binnenwerk

Wat moet ik hiermee?

Mvg

Wesley

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 27 jan 2015 21:04

U betaalt deze niet. Het enige dat u moet doen, is de schade herstellen, of de minwaarde van de lijsten betalen.

U heeft de lijsten reeds betaald, en u moet nu nog enkel instaan voor de plaatsing hiervan. Dat de gewenste binnenafwerking niet meer te krijgen is, is niet uw schuld.

Stel de verhuurder voor dat u de lijsten, die u heeft betaald zoals afgesproken, bij hem zal afleveren, en hem ook een vergoeding zal geven voor de kosten van de plaatsing te dekken (2 werkuren?), dewelke hij mag afhouden van de waarborg. Laat hem ook weten dat u graag dit zo snel mogelijk wil regelen, en dat u dit liever niet op zijn kosten wil afdwingen voor de vrederechter.

bambipower

#3 , 27 jan 2015 22:24

Nu, 3maand later krijg ik vandaag e mail waarop staart'
logisch dat huisbaas nu spoed wil, en niet langer wil wachten... 3 maand is zeer lang. Hij wil verder verhuren, liefst met goede deuren

Reclame

ongelukbelaagd

#4 , 28 jan 2015 17:05

Wat is de schade aan die deurlijsten?

Weasel
Topic Starter

#5 , 28 jan 2015 18:02

Het appartement is reeds verhuurd sinds de dag dat ik er vertrokken ben, met dus de kapotte deurlijst.
Hieraan heeft de hond liggen bijten.

Ik zou normaal de lijsten zelf gaan plaatsen aangezien ik zelf een vakman ben

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 jan 2015 19:57

Vandaar natuurlijk dat verhuurders niet graag huurders hebben met dieren. Deze verhuurder zal alvast in de toekomst 2 x nadenken, al is het maar voor een goudvis. :P

bambipower

#7 , 28 jan 2015 20:04

leg het ook maar uit aan uw nieuwe huurders, dat er 3 maand later nog altijd kapotte stijlen zijn, terwijl je snel een oplossing beloofd had. Mijn gedacht... potje breken potje betalen. Maar waarschijnlijk heb je juridisch gezien recht op vermindering :twisted:

fieke0509

#8 , 29 jan 2015 09:30

Begrijp eigenlijk niet goed, als je toch vakman bent, dat je dit niet zelf hersteld hebt vooraleer het huurcontract afliep. In mijn ogen zou dit de correcte oplossing zijn.

Weasel
Topic Starter

#9 , 29 jan 2015 16:04

Ik heb dit niet hersteld omdat zy my de juiste deurstijlen gingen bestellen via dezelfde fabrikant die tijdens de bouw van het appartement daar de deuren heeft geplaatst. De vorm / kleur kon ik zelf nergens verkrijgen! Dus had ik de huisbaas aangezproken om my het mareriaal te bezorgen. Klaarblijkelijk kunnen zy dit zelf niet meer exact krijgen zoals het vroeger gebouwd is

En ik zeg nergens dat ik dit niet wil betalen, maar enkel de schade die ik gemaakt heb, en geen 4 volledig nieuxe deuren/lijsten gewoonweg omdat zy niet meer dezelfde kunne krijgen zoals vroeger gebouwd

bambipower

#10 , 29 jan 2015 16:17

jij kan toch ook niet dezelfde krijgen?

En het lijkt me wel logisch dat huisbaas zelfde stijlen wil, die bij zijn deur passen.

Uw huisbaas heeft gedaan wat hij kan, lijkt me al heel vriendelijk. Je kan misschien de oude deuren meenemen? Kan je ze verkopen, en krijg je deel van je geld terug.

sloeberken

#11 , 29 jan 2015 17:01

Ik heb dit niet hersteld omdat zy my de juiste deurstijlen gingen bestellen via dezelfde fabrikant die tijdens de bouw van het appartement daar de deuren heeft geplaatst. De vorm / kleur kon ik zelf nergens verkrijgen! Dus had ik de huisbaas aangezproken om my het mareriaal te bezorgen. Klaarblijkelijk kunnen zy dit zelf niet meer exact krijgen zoals het vroeger gebouwd is

En ik zeg nergens dat ik dit niet wil betalen, maar enkel de schade die ik gemaakt heb, en geen 4 volledig nieuxe deuren/lijsten gewoonweg omdat zy niet meer dezelfde kunne krijgen zoals vroeger gebouwd
Als verhuurder naar de vrederechter stapt, zou het wel eens een veelvoud kunnen zijn. Best in onderling overleg betere voorwaarden trachten te verkrijgen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”