Namelijk, wij wonen hier 6 maanden en nu wordt het appartement verkocht. het huurcontract is geregistreerd op wemmelsebaan 282. Alhoewel wij wonen op de Wemmelsbaan 282 bus 1.
Toen wij er juist introkken hebben wij vernomen dat het pand nog niet beschikbaar was als appartement, alleen als een ééngezinswoning, en aangezien de huisbaas toen nog in bouwovertreding zat, konden wij ons nog niet apart inschrijven op de bevolkingsdienst. dus wij woonden met 2 gezinnen op 1 adres. Met als gevolg wij ook als 1 gezin werden beschouwd. ondertussen ontving onze huisbaas dus Huishuren waarvan er maar 1 officieel was en de andere een zwarte huurinkomst.
Echter had hij het huurcontract wel laten registreren op de wemmelsebaan 282, net zoals hij dat huurcontract van de bovenburen heeft laten registreren op wemmelsebaan 282.
Naar mijn gevoel hebben wij dus nu een mondelinge huurovereenkomst zonder bekendmaking van een datum, dus niet geregistreerd aangezien wij geen nieuwe huurovereenkomst hebben gekregen op de wemmelsebaan 282 bus 1, sinds de regularisatie van de bouwovertreding en sinds we ons wel konden inschrijven.
Het immokantoor verteld ons dat we ongeacht welk contract er is gegeven, we er vooralsnog uitmoeten na opzeg 6maanden na verlijden van akte. 3 maanden
Klopt dat?
Ik dacht bij een geregistreerd huurcontract dat de koper(nieuwe verhuurder) het moest respecteren en pas na de 1ste 3 jaar van een 3-6-9 contract ons kon opzeggen met 6 maanden opzeg met motief of zonder motief. Nu is het dus belangrijk dat wij weten of ons huurcontract op wemmelsebaan 282, niet moest aangepast worden en opnieuw moest geregistreerd worden. Indien de verhuurder deze dus niet heeft gedaan, hebben wij dus geen recht meer van spreken want dan hebben wij een mondelinge huurovereenkomst zonder datum en niet tegenstelbaar aan derde.
Wie kan on wat info verschaffen?
Daaromtrent had ik graag de juiste info gehad waar wij recht op hebben