Garagebox opzeggen

bart1234
Topic Starter

Garagebox opzeggen

#1 , 04 feb 2015 17:01

Hallo

ik heb een vraagje , wij hebben onlangs door een familiaal probleem onze wagen verkocht
echter hadden wij een garagebox gehuurd voor 1 jaar met een opzegperiode van 2 maand anders gaat de huur stilzwijgend door

gezien dit nog maar het eerste jaar was dien ik dan deze opzegperiode in acht te nemen ?
een contract van 1 jaar en dat vervolgens stilzwijgend wordt verlengd is dit niet als ik de sleutels binnenbreng op het einde van het contract het niet stilzwijgend wordt verlengd ?

alsook vind ik het vreemd dat in de wetgeving iets anders staat
Art. 1737. Indien de huur bij geschrift is aangegaan, eindigt zij van rechtswege wanneer de bepaalde tijd verstreken is, zonder dat een opzegging is vereist.

welk primeert nu een contract van bepaalde duur met een opzegperiode of de wetgeving die zegt voor een contract van bepaalde duur is er geen opzegging vereist ..

contract loopt van eind februari tot eind februari ... (typisch iets voor ons natuurlijk maar zou niet graag nog een heel jaar een box betalen die ik niet gebruik)

alvast bedankt
mvgr
Bart

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 04 feb 2015 18:29

t Ziet er naar uit dat je voor 1 jaar gehuurd hebt. Kontakteer de eigenaar en stel voor om zelf een andere huurder te zoeken aan dezelfde voorwaarden. Als hij een redelijke mens is dan gaat hij akkoord. Hij heeft immers ononderbroken zijn huur. Is er veel vraag naar boxen in je omgeving (want dan kan doorverhuur geen probleem zijn) ?

sloeberken

#3 , 04 feb 2015 20:13

Wat staat er in contract over de verlenging, als er geen termijn opstaat, zou deze verder gaan per maand. Opzeg 2 maand is wel geldig.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Huren”