Noodgeval ontruiming

Hafiz
Topic Starter

Noodgeval ontruiming

#1 , 04 feb 2015 15:16

Beste leden,

gisteren overhandigd gekregen van Mr de Deurwaarder ' bevel tot betaling en ontruiming'

collectieve schuldbemiddeling sinds 15januari geregistreerd

juist schorsing achter de rug van RVA en nu werkloosheidsuitkering via AVC

achterstallige huur waar al een mondeling overeenkomst met betrokken partijen (verhuurder-schuldbem-huurder(mezelf))

3-6-9 contract

Bevelschrift dateert van 10.06.2014 (daar kreeg hij zijn gelijk van de vrederechter als nog mondeling bij de vrederechter overeen gekomen
een som boven op de huishuur af te betalen van achterstallen 250€/maand extra.)

hoofdreden is brandverzekering en ketelonderhoud. (had tijd gekregen tot 1februari 2015)

Ik zit momenteel ook in een scheiding(niet getrouwd) met 2kinderen die me weg gehouden worden zonder enige reden en waar ik op de moment prioriteit van maak om voor hen recht mij toe komt en de kinderen niet te ontvreemden zoals gerechtelijke dat formuleren.

lang werkloos volg nu project via vdab via 'alexander kulder' te antwerpen

Nu betreft de brandverzekering en ketelonderhoud ik heb afspraak dat er vrijdag het onderhoud pas kon doorgaan en ik dan met dat certificaat naar de verzekering stappen kan. De ketel is trouwens al sinds augustus niet in werking door een eff. dus geniet ik niet van stromend warm water en chauffage. Mijn ruiten van voor 1vast 2open draaiende zijn in 2013 november stuk geslagen door derden en ik zat toen al in collectie schuldbm bij uitbetaling van de verzekering wat uiteraard 1naar de coll schuldbm gaat. Is door des betreffende schuldbemiddelaar gebruikt om in haar woorden 'haar zelf wat de rechter ook verplicht haar eigen uit te betalen' (ik heb toen coll schuldbm zelf stop gezet op aanraden van de coll-bem omdat er paar grote gerechtelijke boetes bij kwamen 35000€ 2x7000€ en 3500€ ik ben dan zonder sanctie terug nu in coll.schuldbm. de grote raam is eruit en er hangt een doorschijnend plestiek voor wat van buiten af gezien niet opvalt. Maar binnen voel je dat wel aan de temperatuur. Die ruit zou ik zelf hebben vervangen maar zoals vermeld ik bezit niet over de financiële middelen. Ik heb ook geen zin om mezelf terug in de illegaliteit te bevinden voor te overleven. mijn zoektocht naar werk zijn mondeling allemaal wel goed op de interims maar ik hoor verder oproep tot daadwerkelijk werk te gaan uitvoeren.

ik beschik niet over de middelen op de moment om met te verwijderen van woonst. en zeker niet me te doen ontruimen van dan ben ik alles kwijt.
Door mijn scheiding vlak op de dag dat ik een enkelbandje kreeg en dat volledig onverwachts kwam. Heb ik best een zware tijd achter de rug.
Nu door mezelf op te sluiten en te vervreemden van buitenwereld. Volg ik nu toch wel 1 naar de sleutel antwerpen - een project bij vagga. Ook alexander kulder volg ik nog en ik kan aantonen dat er degelijk wel werkzoek activiteit is.

Nu dit komt wel even hard aan ik niet wist dat de verhuurder dit zou gedaan hebben.
Als ik op straat geraak ben ik ook het bezoekrecht kwijt van m'n kinderen.

Is hier nog iets aan te doen of komt mij alles te laat geschoten, ik zit ook in een CO3-project maar daar zie ik weinig van. 18feb heb ik uitspraak van de rechtbank correctioneel het zou me alleen maar ellende besparen dat ik m'n adres behoud.

ik heb in gedachten morgenvroeg langs de vrederechter te stappen en als dan nog een oplossing te bekrachtigen.

Huisbaas overeen komst met Coll Bem is 590€ huishuur en daarop 110€ afbetaling of hij dreigt met uitzetting. Dan houd hij nog telefonisch contact (huisbaas) met de melding hij verwacht dat ik toch nog bijpas van m'n leefgeld.

ik ben ten einde raad ik heb m'n prodeo advocaat via mail ook al op de hoogte gesteld van wat er afspeelt omrond mij en de nodige stukken door gestuurd maar ik ben nu even het noorden kwijt.

Ik ben gemotiveerd genoeg om dit alles tot een goed einde te leiden maar ik weet niet meer met welk eerst of waar te beginnen.
Daarom deze oproep of er iemand mij AUB even kan begeleiden zodat ik niet verplicht moet verhuizen.

Alvast bedank ik jullie voor de tijd en wijsheid

Met Vriendelijke Groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bambipower

#2 , 04 feb 2015 16:23

vrees dat je al heel diep zit, om nu nog geholpen te kunnen worden. Ik zou in uw geval contact opnemen met het caw http://www.caw.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Hafiz
Topic Starter

#3 , 05 feb 2015 16:02

C.A.W. deelde mee dat ze voor mij niets kunnen doen en ik mij moet richten tot het O.C.M.W. aan gezien ik wel in Provincie Antwerpen woon

maar Zwijndrecht is zo een apart geval betreft hulp instanties en waar of niet recht op te hebben.

Reclame

j.demoor

#4 , 06 feb 2015 09:57

“Art.1675/4.§ 1. De vordering tot collectieve schuldenregeling wordt ingeleid bij verzoekschrift...§ 2. Het verzoekschrift bevat de volgende vermeldingen :...9° de naam, de voornamen en de woonplaats of, wanneer het een rechtspersoon betreft, de benaming en de zetel van de schuldeisers van de verzoeker en in voorkomend geval van de schuldenaars van de verzoeker en van de personen die voor hem een persoonlijke zekerheid hebben gesteld...”(Gerechtelijk Wetboek).
Indien uw verhuurder niet als schuldeiser werd vermeld,vul dit dan onverwijld aan.

“gisteren overhandigd gekregen van Mr de Deurwaarder ' bevel tot betaling en ontruiming' .collectieve schuldbemiddeling sinds 15januari geregistreerd”

“Art.1675/7....§ 2. Alle middelen van tenuitvoerlegging die strekken tot betaling van een geldsom worden geschorst.”(Gerechtelijk Wetboek).
Het bevel tot ontruiming strekt niet tot betaling van een geldsom en wordt dus niet geschorst.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Huren”