#1 , 06 feb 2015 11:57
In mijn vorige woonplaats waren garageboxen voor de bewoners ( was in de huur inbegrepen).
Om naar de garageboxen te rijden, moest je via een ondergrondse smalle doorgang rijden ( ook om er uit te rijden).
Regelmatig gebeurde het dat een buurvrouw haar wagen parkeerde in die doorgang zodat mensen niet meer binnen konden rijden of uit konden rijden indien zij binnen stonden. Haar uitleg was: ik heb een grote wagen en kan niet zo goed draaien uit mijn garagebox.
Ze stond er niet elke dag, maar bij regen- of sneeuwweer altijd. Wanneer je dan aanbelde, reageerde ze niet.
Ik heb er zelfs eens foto's van gemaakt.
Conclusie is dat ik op den duur mijn garage nooit meer heb gebruikt. Ik wilde niet het risico lopen dat ik 's morgens moest uitrijden en de doorgang was versperd.
Uiteindelijk heb ik me dus al die jaren op straat geparkeerd, kilometers om gereden omdat er geen nabije parking te vinden was terwijl ik gewoon een garagebox huurde ( bedoel id prijs inbegrepen)
Uiteindelijk is de politie daarvoor bij haar langs geweest en heeft ze de feiten bekend met eveneens als uitleg: ik kan moeilijk draaien.
Conclusie is: ik heb vijf jaar ergens gewoond, maar was beperkt in mijn "parkeren" omdat iemand stond waar ze niet mocht staan.
Ik kon uiteraard beginnen met elke keer een takeldienst te bellen, maar eens die er zouden zijn, was ik al te laat voor het werk of zou ik uren vroeger moeten opstaan. Kwam ik thuis en ze stond er, kon ik niet inrijden, maar zou ik eerst op een takeldienst moeten wachten.
De syndicus is al enkele jaren terug op de hoogte hiervan gebracht. Toch hebben zij niet echt inbegrepen omdat mevrouw een vrij belangrijke figuur is in de stad.