Waarborg terugkrijgen via vrederechter

Turaki

Re: Waarborg terugkrijgen via vrederechter

#16 , 13 feb 2015 01:04

De andere helft zijn vragen die enkele posts hoger al beantwoord zijn.
Als het gaat over mijn vraag, nergens uit uw posts was af te leiden hoe u uw kotbaas had geïnformeerd. En om nu terug te komen op uw oorspronkelijke vraag, ja, het ontbreken van enig bewijs kan het voor u moeilijk maken om onder die extra huur uit te komen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gozer
Topic Starter

#17 , 13 feb 2015 01:21

Soms wordt er te snel gelezen.

Kan je geen afspraak maken met de verhuurder en in een gesprek proberen tot een schikking te komen. Misschien het bedrag in twee!
De verhuurder reageert, zoals al gezegd :D, niet op mijn verzoeken. Ik heb ook geen zin om het bedrag te delen, ik ben gewoon in mijn recht. Ik heb daar vijf jaar op kot gezeten en heb in die tijd een hoop mensen gezien in exact dezelfde situatie als mij (herexamens in hun laatste jaar) en daar heeft geen enkele van moeten betalen voor de maanden tijdens de herex.
Laatst gewijzigd door Gozer op 13 feb 2015 01:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gozer
Topic Starter

#18 , 13 feb 2015 01:41

Ik zie niet in hoe de verhuurder u op basis van dit contract 12 maanden zou kunnen laten betalen. Artikel 8 geeft volgens mij aan op welke manier u van het recht kan genieten om de studio tijdens de herexamens te gebruiken. (De 11 maanden komen trouwens overeen met de 10 maanden academiejaar + 1 maand herexamen.) Het enige wat de verhuurder had kunnen doen, omdat u de vormvoorschriften niet heeft gevolgd, is u de toegang tot de studio ontzeggen tijdens de herexamens. Het contract stipuleert zeer duidelijk in artikel 4 dat de maximum huur die er voor een heel kalenderjaar gevraagd kan worden gelijk is aan 11 maanden huur.
Deze visie lijkt mij de juiste of anders toch de meest haalbare.

Wat denken jullie?

Reclame

Terug naar “Huren”