Gezien dat de verhuurder werken uitvoert in het pand en zelf een deel verkocht heeft, huurt TS waarschijnlijk niet de volledige woning, want anders zou het een heel straf verhaal zijn.
Ik heb begrepen dat het deel waar het toilet staat (stond?) afgebroken gaat worden, dus lijkt het mij om een straf verhaal te gaan. Dit, gecombineerd met de domicilie van verhuurder en zijn firma, en het feit dat hij maar een contract liet opmaken op advies van zijn boekhouder (dus waarschijnlijk omdat het financieel interessanter is), lijken mij erop te wijzen dat de verhuurder van het type is dat zich geen reet aantrekt van de wet, en waar je best niets mee te maken hebt.
Opzeg doen, huuraftrek vragen voor het mingebruik door de werken (en meteen zelf toepassen, denk niet dat verhuurder het risico zal lopen om dit voor de rechtbank te trekken, wetend wat er allemaal kan bovenkomen), aangifte doen wegens domiciliefraude, en laatste maanden huur betalen met waarborg (normaal zou ik dit afraden, maar aangezien de rest van mijn advies ertoe zal leiden dat u niet in vrede zal vertrekken, en hij ook hiervoor waarschijnlijk niet naar de rechtbank zal durven trekken, lijkt mij deze situatie een uitzondering). En als het nog even kan, ook de gemeente eens vragen om langs te komen voor een woninginspectie.