gebruik parking / onderhoud lift

limelight
Topic Starter

gebruik parking / onderhoud lift

#1 , 29 mei 2008 21:44

Ik huur momenteel een appartement. Hierbij hoort een garage met staanplaats voor 2 autos. Die 2 plaatsen hebben we te verdelen over 4 appartementen (staat ook zo in het contract). We moeten dus onderling zien overeen te komen wie er zijn wagen zet. Geen probleem, want ik ben de enige met een wagen, en dus is het momenteel zo dat de ene plaats gebuikt wordt voor mijn auto, de andere voor brommer en fietsen van andere bewoners.
Sinds gisteren staat hier echter een auto op het terein achter het gebouw die de doorgang verspert. De wagen blijkt van geen van de bewoners te zijn (er hangt wel een briefje bij dat die daar enkele dagen zal staan), en dus vermoed ik dat die van de eigenaar is. Mag die zomaar die plaats inpikken? Het is natuurlijk wel zijn eigendom. Maar wij verliezen hierdoor wel het gebruik van de garage, die in het contract vermeld staat.
Ik zou zeggen van niet, maar als ik daarmee naar de eigenaar stap zal die dat gewoon weglachen. Dus vraag ik het hier nog eens.

En dan nog iets. In ons contract staat dat we moeten instaan voor het onderhoud van de lift. Nu betalen wij hier vrij veel voor, het merendeel van de extra kosten zijn "onderhoud" van de lift. Maar... die lift werkt nooit. Om de zoveel weken komt een firma de lift "herstellen" of "onderhouden"... en keer op keer krijgen de huurders na 6 maand de factuur gepresenteerd. In mijn ogen is dit gewoon oplichting. Als ik het immokantoor (de eigenaar kijkt niet naar zijn appartementen om) hiervan op de hoogte breng, sturen die gewoon nog een technieker. Die komt dan weer "herstellingen" uitvoeren... en 2 uur later werkt die lift alweer niet meer (ze zijn zo al enkele keren langsgeweest).

Wat hangt er me boven het hoofd als ik de volgende keer de factuur weiger te betalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
YoeriS

#2 , 29 mei 2008 21:58

Voor die auto de politie bellen zodat ze hem laten wegtakelen, wel ervoor zorgen dat je UIT moet en niet BINNEN moet.

Wat die lift betreft, de eigenaar of het immokantoor (hangt ervanaf wie het eigenlijke beheer heeft) aangetekend in gebreke stellen in geval dat de lift niet werkt, en bij aanmaning tot betaling van de factuur steeds naar uw aangetekende brief verwijzen.

limelight
Topic Starter

#3 , 29 mei 2008 22:06

Ok, bedankt. Een aangetekend schrijven is inderdaad geen slecht idee.

Maar wat betreft die auto. Die staat op prive domein. De situatie is zo: garagepoort --> 10m doorgang onder gebouw -->braakliggend terein achter gebouw --> overdekte auto staanplaatsen.
Die wagen is zo geplaatst zodat de autostaanplaatsen achteraan niet meer bruikbaar zijn voor andere wagens. Takelen is hier dus geen optie.

Reclame

Rene

#4 , 30 mei 2008 09:22

En kan u u wagen er niet voor zetten? Ik zou een brief naat de eigenaar van de wagen van de wagen sturen en dit even melden. Maar die zal waarschijnlijk weg zijn. En wie is die eigenaar?
Eerst eens gaan horen bij Politie of verhuurkantoor. Want wat in een contract staat is iets waar beide partijen zich moeten aan houden.
U wel laten betalen voor een lift maar het genot onttrekken van parkeerplaats is niet mooi. Laster zou ik zeggen.

Terug naar “Huren”