mondeling huurcontract ?

redje
Topic Starter

mondeling huurcontract ?

#1 , 04 jun 2008 15:05

hey,

ik ben een alleenstaande mama uit gent. Ik woon sinds vier jaar in een app dat mijn ex vroeger huurde, zijn waarborg kreeg hij weer maar de huisbazin doet enorm moeilijk tegen mij al vier jaar aan een stuk. ze wilt me hier niet als huurster maar ze aanvaardt wel al vier jaar maandelijkse huur van mij. Telkens ze me ziet en da gebeurt wekelijks dan dreigt ze met de vrederechter maar dat doet ze nu al meer dan een jaar daarmee dreigen. Ik wil verven hier omda het er echt niet meer uitziet de muren door mijn roken, maar wat als ze me dan wel buitenzet ?
Ik heb info genomen bij een advokaat en die vertelt me dat ik drie maand vooropzeg moet doen en mijn huisbazin zegt da ik da niet moet doen daar ik geen contract heb met haar. 'Hoe rapper je hier weg bent, hoe liever' da zegt ze.
Kan er mij iemand raad geven ? moet ik aangetekend vooropzeg doen of niet ? Ik ben intussen al aan het kijken voor een andere woning maar stel me dus wel de vraag, kan ik hier zomaar vertrekken ? Volgens huisbazin dus wel maar volgens advokaat niet.

Hoop op reacties want weet me ff geen raad meer :(

groetjes redje

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
YoeriS

#2 , 04 jun 2008 18:54

als uw huisbazin akkoord gaat met uw vertrek, dan is dit een wederzijds akkoord (best wel op papier zetten) en kan u vertrekken zonder vooropzeg.

Reclame

Terug naar “Huren”