wat met de tuin ?

jantoerist
Topic Starter

wat met de tuin ?

#1 , 07 jun 2008 21:03

Ik verhuur mijn huis reeds een 5 tal jaar, heb nooit moeilijk gedaan met mijn huurders, mij (iets te weinig gemoeid vrees is).
Enkele weken geleden kwam mij te horen via de achterbuur dat de netels in de tuin 1.00 m groot waren.

Kan ik wat doen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 07 jun 2008 21:21

Vragen of je er brandnetelpuree en -soep van mag maken?

jantoerist
Topic Starter

#3 , 07 jun 2008 22:20

Vragen of je er brandnetelpuree en -soep van mag maken?
ik denk dat dat zal tegenvallen: daar heb je jonge exemplaren voor nodig: deze zijn idd 1.00 m hoog !

Reclame

dieke

#4 , 08 jun 2008 07:13

:wink: Ik moet toegeven dat ik er een beetje mee aan het lachen was. Ik ben geen jurist, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat je voor brandnetels veel kan ondernemen. Het zou misschien anders zijn als het distels waren of zo, die in sommige gemeenten verplicht verwijderd moeten worden. Misschien kan je na beëindiging huur wel ervoor zorgen dat een deel van de huurwaarborg gebruikt wordt om de tuin terug netjes te maken, maar verder dan dat denk ik niet dat je kan gaan.

mapleleiah

#5 , 08 jun 2008 14:43

:wink: Ik moet toegeven dat ik er een beetje mee aan het lachen was. Ik ben geen jurist, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat je voor brandnetels veel kan ondernemen. Het zou misschien anders zijn als het distels waren of zo, die in sommige gemeenten verplicht verwijderd moeten worden. Misschien kan je na beëindiging huur wel ervoor zorgen dat een deel van de huurwaarborg gebruikt wordt om de tuin terug netjes te maken, maar verder dan dat denk ik niet dat je kan gaan.
Ik dacht ook zoiets ... tenzij er in het huurcontract staat dat de huurders de tuin altijd netjes moeten houden. Ik zou ze dus nu nog rustig soep laten maken van hun netels en dan op het einde van de huurovereenkomst vragen/eisen dat ze tuin in de oorspronkelijke staat herstellen.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

jantoerist
Topic Starter

#6 , 08 jun 2008 19:44

dat had ik al door hoor (dat je me erdoor sleurde !)
ok dus gewoon kijken hoe de tuin verwilderd grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

jantoerist
Topic Starter

#7 , 08 jun 2008 19:46

Ik dacht ook zoiets ... tenzij er in het huurcontract staat dat de huurders de tuin altijd netjes moeten houden. Ik zou ze dus nu nog rustig soep laten maken van hun netels en dan op het einde van de huurovereenkomst vragen/eisen dat ze tuin in de oorspronkelijke staat herstellen.

Lenny
dat lijkt me toch logisch dat de tuin toch wel een beetje onderhouden mag zijn ! ze rijden het gras niet af in de hoeken: gewoon afronden !!!! veel te moeilijk man !

gelukkig is er enkel gras in de tuin (ja, en netels ook dus)

dieke

#8 , 09 jun 2008 00:08

Ga er maar vooral NIET op zitten kijken hoe je tuin verwildert. Dat bezorgt je alleen maar grijze haren en het sop is de kool niet waard. Uiteindelijk zijn het je huurders die op die tuin moeten kijken en als zij er geen graten in zien, sja.

JohnD

#9 , 09 jun 2008 08:02

Je kan hen voor de zekerheid per AS reeds verwittigen dat je wil dat de tuin een beetje fatsoenlijk onderhouden word, want dat je anders later dit zal afhouden van de waarborg. Ze zijn dan reeds gewaarschuwd en jj hebt een bewijs.

roadie

#10 , 09 jun 2008 17:57

De huurder moet het gehuurde goed beheren 'als een goede huisvader'. Dat betekent dat hij de tuin moet onderhouden. Persoonlijk zou ik zeggen: neem eens de telefoon en spreek daarover ipv een aangetekend schrijven.
Verba volens, scripta manent...

Terug naar “Huren”