bezoeken kandidaat kopers

brigitte b
Topic Starter

bezoeken kandidaat kopers

#1 , 06 mei 2015 23:42

Enkele maanden geleden besloot de eigenaares van het appartement dat ik huur het goed te verkopen.
Vanaf dat ogenblik heb ik geen moment rust, eerst kwamen de immo-kantoren langs voor een schatting, dan kwam de aannemer om het vochtprobleem te behandelen (vocht is er vanop het moment in het huur dd 01/08/2013), dan kwam haar vader om foto's te maken en de muur op het terras te reinigen (zou ook al moeten gebeurd zijn bij aanvang huurcontract), nadien kwam het immokantoor foto's maken en de kamers opmeten. De bezoeken werden steeds door haar bepaald, ik moest me maar schikken. Het appartement wordt verkocht door een immokantoor en door haar zelf. De eerste weken werd er lukraak bezoeken gepland, nadien toen ze opnieuw werkte, kwam het voor haar het best uit op donderdagavond en voor het immokantoor werd woensdagavond vastgelegd. Op 7 april wordt ik dringend opgenomen in het ziekenhuis, ik verblijf daar drie weken. Van haar krijg ik de eerste week een sms dat er geen bezoeken gepland zijn. De week daarop belt het immokantoor om een bezoek te plannen op maandag, ik leg uit dat ik in het ziekenhuis lig en dat ik voor woensdag een regeling kan treffen, hij zegt dat het enkel op maandag of dinsdag kan. Ik regel dat ze op dinsdag kunnen komen. Vandaag ontvang ik een aangetekend schrijvenvan de eigenares; dat ik niet te bereiken ben en dat indien ik bezoeken weiger ze op eigen initiatief het appartement zal betreden (huisvredebreuk??). Ze stelt haar eisen : woensdag van 17u tot 20 u bezoeken voor het immokantoor, donderdag van 17u tot 20 u bezoeken voor haarzelf. Ze dreigt zelf met het vredegerecht. Ze weet ook dat ik moet werken tot 17u30!
En als straf verhoogt ze de vaste kosten van 75 euro naar 125 euro, in mijn contract staat onderhoud gemeenschappelijke delen en reinigen van ramen straatzijde. Kan dat allemaa zomaarl? Ik heb het appartement bij ingebruikneming volledig herschilderd, een nieuwe douchestang geplaatst, kabel binnen gebracht. Hoe pak ik dit het best aan? Kan iemand mij raad geven? Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 07 mei 2015 08:32

Je stuurt een AS dat voortaan de bezoeken zullen gebeuren zoals de wet voorschrijft, 1 dag in de week vb woensdag van 18 tot 20u en zaterdag van 14 tot 18u en dit enkel voor eventuele kopers.
Als ze zonder u toestemming het appartement betreed u onmiddellijk klacht zal indienen bij de politie wegens inbraak en huisvredebreuk.
Dat u tevens niet akkoord gaat met de verhoging van de vaste kosten zonder dat daar enig bewijs voor is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 mei 2015 10:25

Begin er alvast mee met een andere cilinder in de inkom deur van het appartement te steken. Je mag dat, en bij verhuis steek je de oude terug.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 mei 2015 12:43

Die AS stuurt u met vermelding ... deze brief word ook verzonden als gewone brief. In de gewone brief schrijft u dat er een AS wordt verzonden.
AS stuurt u met systeem Antwoord /Reponse zou hebt u altijd bewijs wie er heeft afgetekend.

Betreden van de woning is effectief huisvredebreuk ...met gebruik van valse sleutels. In dit geval wordt de sleutel gebruikt voor een doel waar hij niet voor bestemd was.
De verhoging zou ik zeker niet betalen als het niet voorzien is in het contract.

Heb ooit geweten van een huisbaas die ongevraagd was binnengegaan de volgende uren heeft mogen doorbrengen in amigo politiebureau.
verdacht van diefstal met braak en inklimming en valse sleutels. Want uiteraard zeggen alle pikkedieven dat ze daar wonen of eigenaar zijn.

Het is bij bezoeken niet de bedoeling dat er een gans peloton meekomt dus ofwel immo ofwel eigenares maar enkel met bezoekers.
http://www.elfri.be/huisvredebreuk-woonstschennis" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.onlinehomesecurity.be/nl/faq ... -cilinder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=LwRlUd1lBsQ" onclick="window.open(this.href);return false;

duma

#5 , 07 mei 2015 13:12

U stuurt haar inderdaad een AS terug waarin u verwijst naar uw gewilligheid in de eerste weken om elk bezoek telkens apart in te plannen, om niet-noodzakelijke reparaties toe te staan en om ervoor te zorgen dat er zelfs tijdens uw hospitalisatiperiode iemand aanwezig kon zijn om de bezoeken te laten doorgaan. Dat dit er echter voor gezorgd heeft dat er van rustig genot van uw huurwoning geen sprake meer is. Dat u echter ook begrijpt dat deze bezoeken plaats moeten vinden, maar dat dit dan dient te gebeuren op vooraf vastgelegde tijdssloten. Dat u voorstelt om dit te doen zoals door de wet wordt voorgeschreven: elke zaterdag van 14 tot 18 en op woensdagavond van 18h tot 20h. Dat u zichzelf tijdens deze periodes beschikbaar zal houden om haar of de afgevaardige van de immo binnen te laten.
Dat u nota neemt van haar dreigement om op eigen initiatief het huis te betreden en dat u niet zal aarzelen om hiervan klacht neer te leggen wegens huisvredebreuk.
Dat u ten slotte ook niet akkoord gaat met haar vraag tot verhoging van de vaste kosten, gezien deze contractueel bepaald zijn.

Om de goede ontvangst van dit schrijven te verzekeren, wordt het zowel aangetekend als per gewone post bezorgd.

Met vriendelijke groeten,

X. de Xer

En handtekenen.

brigitte b
Topic Starter

#6 , 07 mei 2015 15:12

aan iedereen die heeft gereageerd, mijn oprechte dank, er is voor mij nu alvast heel wat meer duidelijkheid.

Terug naar “Huren”