Huursubsidie

Darliiien
Topic Starter

Huursubsidie

#1 , 09 jun 2015 11:31

Hallo,
Hier ben ik weer met mijn vele vragen! XD
Zoals ik al eerder vertelde, mijn vriend en ik willen gaan samenwonen. Hij heeft leefloon, ik werk. Ondertussen is er al een deel duidelijk. Mijn vriend zijn leefloon zal wegvallen als we gaan samenwonen, dit doordat hij nog een werkloosheidsuitkering krijgt. Deze zal hij behouden met een maximum van 425 euro per maand. We zijn ook bezig met inkomensvervangende tegemoetkoming aan te vragen voor hem, maar dit kan nog even duren. Nu vroegen wij ons af, momenteel krijgt mijn vriend (als alleenwonende) een huursubsidie van 185 euro per maand. Zal hij deze blijven behouden als we gaan samenwonen of zal deze ook weer wegvallen?
Ikzelf heb een inkomen van 1125 per maand en hij maximum 425 per maand.
Kan iemand ons een idee geven wat er zal gebeuren met de huursubsidie?

alvast bedankt!!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo

#2 , 09 jun 2015 11:47

Huursubsidie is voor gezamelijke inkomens beneden 16880€ te verhogen met 1510€ per persoon ten laste

vrees dat u met uw inkomen te hoog gaat zitten.

sloeberken

#3 , 09 jun 2015 12:08

Is het inkomen van 3 jaar ervoor dat in aanmerking komt. Contacteer hiervoor best het OCMW of de Woonwinkel in uw gemeente.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Darliiien
Topic Starter

#4 , 09 jun 2015 12:41

Is het inkomen van 3 jaar ervoor dat in aanmerking komt. Contacteer hiervoor best het OCMW of de Woonwinkel in uw gemeente.
Geldt dit niet enkel in geval van nieuwe aanvraag? Want 3 jaar geleden had hij wel leefloon, maar ik niks, gezien ik nog studeerde...
Maar aangezien hij al huursubsidie heeft moet er geen nieuwe aangevraagd worden, enkel verandering doorgeven...

sloeberken

#5 , 09 jun 2015 13:47

Elke gezinsverandering moet gemeld worden, als jij erbij stond denk ik dat je niets hoeft te doen.
Hier vragen, onderaan op u provincie klikken, adres telefoonnummers staan erop.

https://www.wonenvlaanderen.be/premies/ ... huurwoning" onclick="window.open(this.href);return false;
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”