Wij hebben 2.5 jaar gehuurd en hebben nu onze huuropzeg 3 maanden op voorhand gedaan. We hadden een huurcontract van 3 jaar
Aangezien dat we er voor 3 jaar uitgaan moesten we dus 1 maandhuur als "boete" betalen.
Nu kregen we ook te horen dat we doordat we er voor 3 jaar uitgaan ook zelf een nieuwe huurder moeten zoeken en in geval dit niet lukte we moeten blijven huur betalen tot einde van ons 3-jarig contact. Dit zou zijn tot maart 2016.
Klopt dit allemaal wel? Ik dacht altijd dat we door onze boete te betalen dit voldoende was. Ik vind het nogal veel dat die boeten en nieuwe huurder zoeken of zolang blijven betalen tot het vinden van een nieuwe huurder nogal veel voor correct te zijn of niet???
We hebben echter al enkele kandidaten gehad maar deze waren nooit goed door verschillende redenen blijkbaar.
Verder zeggen ze steeds dat ze mee gaan zoeken naar nieuwe huurder maar ze hebben enkel nog maar het TE HUUR bord omhoog gehangen en hebben het appartement nog steeds niet op internet gezet. Dit is toch aan hun?
Ik hoop dat jullie mij wat duidelijkheid kunnen scheppen want ik heb toch het gevoel dat dit nog correct verloopt. De huisbaas zegt echter dat dit steeds de gaande manier van zaken zijn.
Groetjes