opzegging huurovereenkomst in eerste jaar

Célinde
Topic Starter

opzegging huurovereenkomst in eerste jaar

#1 , 28 jul 2015 11:18

Hallo,

Wij hebben een huurcontract van 3 jaar en betaalden 2 maanden huurwaarborg. Nu hebben we ons appartement opgezegd omdat we een huis gekocht hebben maar zelfs met de opzeggingsperiode van 3 maanden hebben we er net geen jaar gewoond.
Ik weet dat we zowiezo onze 2 maanden huurwaarborg kwijt zijn maar ik vroeg me af of ze ons nu nog meer kunnen aanrekenen?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 28 jul 2015 11:28

Contract van kort duur (3 jaar of minder) is niet vervroegd opzegbaar, tenzij dit opgenomen is in het contract, of mits akkoord van de verhuurder.

2 maanden borg dienen om schade te vergoeden, dus als u geen of weinig schade heeft veroorzaakt, bent u deze niet kwijt (of toch maar deels). Indien schade groter dan waarborg, zal u nog moeten bijbetalen.

Als verhuurder niet akkoord gaat met uw opzeg, kan u verbreking vorderen bij de vrederechter wegens overmacht (meestal zal deze de aankoop van een huis aanvaarden), en zal deze waarschijnlijk ook een opzeg van 3 maanden oordelen, samen met een schadevergoeding van 3 maanden (indien geen schade, nog 1 maand extra huur te betalen).

Reclame

Terug naar “Huren”