Geen indienststelling lift - reden voor verbreken huurovereenkomst of huurvermindering

BENJO
Topic Starter

Geen indienststelling lift - reden voor verbreken huurovereenkomst of huurvermindering

#1 , 04 aug 2015 21:07

Beste forumleden,

Ik vroeg mij af of het niet in dienst stellen van een lift bij een nieuwbouw (vraag aan verhuurder werd reeds herhaaldelijk gevraagd sinds mei 2015) een reden kan zijn om rechtsgeldig de huurovereenkomst op te zeggen of een huurvermindering toe te passen?
Eerlijk gezegd zouden wij sowieso toch graag het appartement opzeggen, maar via deze weg zouden we wederverhuringsvergoeding kunnen vermijden...

Alvast bedankt voor jullie feedback,

MVG,

B.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86

#2 , 04 aug 2015 22:30

Je kan een huurcontract nooit eenzijdig verbreken of eenzijdig de voorwaarden veranderen. Je zal dan een procedure moeten inleiden bij het vredegerecht. Als de lift enkel nog opgestart moet worden, vind ik dat geen gegronde reden om een contract te verbreken. In alle waarschijnlijkheid zal er in een vonnis bepaald worden dat de verhuurder de lift moet opstarten binnen een haalbare termijn.

Reclame

Terug naar “Huren”