Schade door slijtage

Petervi
Topic Starter

Schade door slijtage

#1 , 20 aug 2015 21:30

Onze vaatwasmachine geeft een foutcode e15. Als je deze even googeled zie je dat dit een frequent voorkomende fout is door water op een plek waar het niet hoort ergens diep in de machine. Wij wensen de herstelling te verhalen op onze huisbaas daar dit naar onze mening door ouderdom en slijtage komt, niet door slecht gebruik, onderhoud of kwaad opzet.
Onze huisbaas vindt dat we zelf voor onze kosten moeten opdraaien.

Zijn wij hier in ons recht?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 20 aug 2015 22:03

Ik had ook de E15 code en opgelost. zonder uitbouwen van de vaatwasser.

-stroom eraf!!!!!!!!!!!
-Plint van de keuken weggehaald.
-twee schroeven van een plaat onderaan de vaatwasser losgemaakt, plaat weggehaald en isolatie erachter weggehaald.
-er is dan een piepschuim drijver met een schakelaar erboven zichtbaar, onder de drijver minder dan een kopje vloeistof waardoor de drijver de schakelaar indrukt. De vloeistof was waarschijnlijk van jarenlang een druppel per week ofzo en aan de kleur en dikte te zien ook grotendeels verdampt.
-schakelaar losgeklikt en piepschuim drijver even weggehaald, met een spons en doekje vloeistof weggehaald.

- PROBLEEM OPGELOST!!!!!!!!!!!!!

Dit is volgens mij, onderhoud voor de huurder.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Petervi
Topic Starter

#3 , 21 aug 2015 15:22

Dank je maar we geven de voorkeur het te laten herstellen dus ik had graag advies of dit idd ons onderhoud is of door te spelen ad huisbaas

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 aug 2015 17:13

Dat zal je pas 100 % weten nadat een technieker een herstelling heeft uitgevoerd. Vraag hem daarom een zeer gedetailleerd verslag te schrijven met opsomming van de vervangen tukken. Kan je dan aan verhuurder voorleggen, moest het voor hem zijn..

Terug naar “Huren”