verhuren aan student

mieke1986
Topic Starter

verhuren aan student

#1 , 22 jul 2008 17:46

Hoi,

ik ben een studente die enorm graag zou gaan samenwonen met mijn vriend. Het enige probleem nu is dat ik het appartement op mijn naam MOET zetten omdat mijn vriend nog in een echtscheiding zit en hij dus onmogelijk zijn domicilie kan veranderen.

Is het mogelijk om het appartement op mijn naam te zetten? Welke stappen moeten er ondernomen worden om het alsnog mogelijk te maken?

Is het mogelijk om het appartement op mijn naam te zetten als mijn vriend een document ondertekend waarin hij duidelijk aangeeft dat hij volledig borg staat als er iets misloopt? is het dan in orde om het appartement op mijn naam te zetten?

geef aub een gegronde reactie want zit echt met mijn handen in mijn haar!
grzz mieke

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sanoke

#2 , 23 jul 2008 22:55

Indien je het appartement op jouw naam zet ben jij alleen verantwoordelijk voor de naleving van het huurcontract.
Zelfs al gaat jouw vriend een papiertje neerpennen om te melden dat hij verantwoordelijk, jouw vriend kan niet verantwoordelijk gesteld worden daar hij niet vermeld staat als huurder.

EN waarom kan hij het zelf niet doen?
Ik dacht namelijk dat alle contracten afgesloten en gedateerd NA het aanvragen van een scheiding automatisch buiten de regeling van de scheiding vallen? Idem voor aankopen op zijn naam NA aanvraag van de scheiding.

mapleleiah

#3 , 23 jul 2008 23:49

Een huurcontract mee-ondertekenen heeft niets te maken met het al dan niet plaatsen van een domicilie op de gehuurde woonst.

Laat dus die vriend maar meetekenen ... Het is trouwens heel goed mogelijk dat de verhuurder dat eist ...

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Terug naar “Huren”