je moet dan natuurlijk een boormachine meehebben als verhuurder, je moet dat kunnen (ik heb geen benul van hoe je dat doet) én (vooral) je moet zeker zijn dat het nergens brandt. Anders kan die 15 minuten véél teveel zijn. Nu, in dit geval heeft hij een slotenmaker gevraagd, die zou dat natuurlijk wél moeten kunnen, tenzij het een speciale deur is.Een slot uitboren duurt 15 min en maakt geen schade, buiten het slot
Neen, dat wil ik niet in twijfel trekken. Ik vind het gewoon nogal dubbel dat hij enerzijds ruim een uur wacht om te komen kijken (terwijl hij wist dat het alarm afging), en dan bij de deur alles rap moet gaan. Zijn kantoor ligt op 10 minuten stappen, dus aan de verplaatsing kan het ook niet gelegen hebben.TS betwist niet dat het alarm afging, dus dat is hier geen relevante discussie.
Als een brandalarm afgaat, mag je niet twijfelen. Een groot bedrijf moet ontruimd worden als het brandalarm afgaat, ook al is het maar een klein brandje. Wat zijn bedoeling ook was, ik denk niet dat men kan zeggen dat hij fout gehandeld heeft.
Volgens de persoon ik die achteraf stuurde was de batterij inderdaad bijna leeg en ging daarom het alarm af. Hij kon geen andere oorzaak vinden waarom het alarm zou afgaan. En ja, het is eigenlijk een rookmelder.Voor alle duidelijkheid, het gaat toch over een brandalarm, en niet over een rookmelder?
Allez ja, maakt op zich niet veel uit, tenzij het "brandalarm" het alarm was van de batterij die bijna leeg was.
Idd, dan heeft de verhuurder geen poot om op te staan om een dergelijke kost aan te rekenen. Hij kan wél een slotenmaker vorderen om GEWOON de deur open te breken en die zal dat op de goedkoopste manier dienen te doen zonder daarom een 1-uursspoeddienst te moeten inschakelen.Dan is het iets helemaal anders, een lege batterij is weliswaar storend, maar geen noodgeval. Het is ook duidelijk te onderscheiden van het echte rookalarm, er zit namelijk een redelijk interval, terwijl bij een rookalarm continue lawaai maakt.