Problemen met huisbaas

JohnD

#16 , 05 jul 2008 12:18

Daarbij komt ook nog dat ik de huisbaas niet binnen mag laten tenzij ik het echt wil. Deze heeft recht om 2x op het jaar op bezoek te komen tenzij er ernstige beschadigen zijn. Wat hier dus niet het geval is. Deze zou dus pas in oktober mogen terugkomen tenzij een vrederechter anders beslist.Wat denken jullie hiervan?
Ik denk hiervan dat het vrijwel overeenkomt met hetgeen ik gesteld heb in mijn vorige posts; behalve dan dat de huurdersbond het zelfs niet nodig vind wat betreft het onderhoud van die tuin. Ik neem verder aan dat je hierboven in feite bedoelt "Daarbij komt ook nog dat ik de huisbaas niet binnen moet laten tenzij ik het echt wil" in plaats van mag.
Een opmerking: Jurisprudentie leert dat 1 bezoek van de huisbaas door de meeste rechtbanken als voldoende beschouwd moet worden. Dus geen 2 bezoeken zoals de huurdersbond stelt. Maar ja als jij er geen bezwaar tegen hebt....

In feit is wat de huurdersbond je heeft verteld gewoon een bevestiging van wat je hier te lezen kreeg op het forum. Leuk toch ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Philippe_9300
Topic Starter

#17 , 05 jul 2008 14:13

In mijn contract staat 1 bezoek per jaar dus daar heeft hij ook al pech. Dus ik MOET :) hem helemaal niet meer binnenlaten.

En inderdaad het bevestigd wat hier allemaal is gezegd.
Pure klasse dus ;)
Waarvoor nogmaals mijn dank 8)

Nu nog afwachten hoe de huisbaas gaat reageren.

Philippe_9300
Topic Starter

#18 , 18 jul 2008 17:10

Gisteren zijn ze na 3 jaar eindelijk de balustrade van balkon komen veranderen.
Wat een brief allemaal niet kan doen.

Voor de rest nog geen reactie gekregen op het aangetekend schrijven.

Vandaag heeft de huisbaas gebeld om de balustrade te komen bekijken.
Natuurlijk moest dat weer direct.
Heb dit geweigerd omdat we op punt stonden om te vertrekken.

Heb toen duidelijk gehoord dat de dochter er ook was. Deze was zeer agressief. Toen ik zei dat ze morgen mocht komen tussen 11 en 12 of tussen 20 en 21u. Ofwel maandagtussen 19 en 21u. Toen werd deze ook agressief.
De huisbaas,
Je bent nu thuis? Maandag kan ik niet.
Ik heb je vandaag wel 30 x gebeld. (had mijn GSM laten liggen op het werk)
3 weken heb ik ook al gebeld en je heb toen opgenomen en afgelegd.
Jullie antwoorden nooit en zijn altijd thuis want de auto staat er steeds.
Jullie zijn verplicht om deze binnen te laten. Lees de grondwet maar eens en je kan mij geen uur opleggen.

Toen heb ik gezegd "stop nu is het genoeg"
Stop met dat gezever.
Ik verplicht U niet om op een bepaald uur te komen.
Ik laat u de keuze om tussen bepaalde uren te komen.
Ik laat u de keus om morgen te komen tussen 11 en 12, 20 en 21u.
Verder kan je maandag ook tussen 19 en 21u.
Trouwens we hebben gisteren een hele dag op U gewacht omdat we vermoeden dat je de werken wou komen bekijken.
Vandaag heb ik hiervoor geen tijd.
En het is niet omdat mijn auto voor de garage staat dat we thuis zijn.

Huisbaas : Je bent nu toch thuis? Je begrijpt toch dat ik eerst de werken moeten bekijken alvorens ik de factuur betaal.

Ik : Ja ik ben thuis en ja dat dat begrijp ik. We staan nu op het punt om te vertrekken. Als je nog moet weten waar we gaan, wel we gaan zwemmen. Vandaag gaat het dus niet.

Huisbaas : In discussie op de achtergrond. Ok morgen tussen 11 en 12 dan.

Ik weet niet wat jullie denken maar ik vind mij hier serieus bespioneert.
Ik heb het gevoel dat we hier in het oog worden gehouden.

Ach we zien morgen wel wat het zal worden.

Trouwens nog een vraag. Als de huisbaas zijn dochter erbij is veronderstel ik dat ik deze niet binnen moet laten. Of ben ik verkeerd?

Reclame

sanoke

#19 , 23 jul 2008 23:25

U laat toch binnen wie u binnen wilt laten?
U bent huurder...

JohnD

#20 , 24 jul 2008 13:11

Trouwens nog een vraag. Als de huisbaas zijn dochter erbij is veronderstel ik dat ik deze niet binnen moet laten. Of ben ik verkeerd?
Dochter blijft aan de deur.

Casalangdre

#21 , 24 jul 2008 15:30

In dit geval moet u de dochter ook binnenlaten indien de eigenaar hierop staat. Volgens de technische reglementen van de FOD economie heeft de eigenaar niet alleen het recht, maar zelfs de plicht om herstellingen (ook indien ze door derden gedaan zijn) op te volgen en na te kijken. Hij kan hiervoor iedereen meebrengen wie hij wil. Dit hoeft niet iemand te zijn met een bepaalde technische achtergrond. Ik zou hiervoor zelfs zeer goed opletten. Indien u dit weigert kan de eigenaar dit melden aan zijn verzekering (zeker als hiervoor getuigen zijn in casu de dochter). Indien er dan iets gebeurt (met de balustrade bv.) kan deze verzekering zich terugtrekken ten uwe nadele.

Philippe_9300
Topic Starter

#22 , 24 jul 2008 17:41

Met de dochter (of iemand anders)komen kijken of iets goed gemaakt is of niet lijkt mij wel wat overdreven.
Maar enfin mij maakt het niet uit of daar iemand bij is of niet.

Het feit is wel dat al de last die we momenteel hebben wel degelijk van die dochter uit komt.

Maar het is geen herstelling he. Het is een complete nieuwe balustrade omdat de vorige helemaal rot was.

In ieder geval er is niemand komen opdagen (niet zaterdag en niet maandag) zoals gewoonlijk. (reeds de 4de maal maar voor andere feiten)
Ik wacht nu nog een paar dagen af of we een brief gaan krijgen met de melding dat we niet thuis waren of ze niet binnen wilden laten.

Ja, ik verwacht mij aan zoiets.

Ach ik lig er niet wakker van.

Dat ze maar niet verwachten dat ik mij ga laten doen.

JohnD

#23 , 24 jul 2008 22:43

In dit geval moet u de dochter ook binnenlaten indien de eigenaar hierop staat. Volgens de technische reglementen van de FOD economie heeft de eigenaar niet alleen het recht, maar zelfs de plicht om herstellingen (ook indien ze door derden gedaan zijn) op te volgen en na te kijken. Hij kan hiervoor iedereen meebrengen wie hij wil. Dit hoeft niet iemand te zijn met een bepaalde technische achtergrond. Ik zou hiervoor zelfs zeer goed opletten. Indien u dit weigert kan de eigenaar dit melden aan zijn verzekering (zeker als hiervoor getuigen zijn in casu de dochter). Indien er dan iets gebeurt (met de balustrade bv.) kan deze verzekering zich terugtrekken ten uwe nadele.
Mag ik daar zeer sterke twijfels over hebben Die eigenaar brengt die dochter gewoon mee omdat die waarschijnlijk ziekelijk nieuwsgierig is. Die heeft niets met die herstellingen te maken ? En sinds wanneer kan een "bevooroordeelde getuige" hier iets in de pap te brokken hebben ? Dit soort getuigen worden meestal gewoon nooit aanvaard wegens idd. "bevooroordeeld". Misschien is het wel de moeite niet waard om ze niet binnen te laten, maar dat is een andere zaak. Ik bedoelde gewoon juridisch.

Philippe_9300
Topic Starter

#24 , 25 jul 2008 22:29

Ja daar heb je inderdaad wel een punt.
Als getuige van een feit kan deze inderdaad nooit optreden.

Ik weet wel waarom deze zou meekomen, dat is om wat te stoken zoals ze nu reeds bezig is.

In ieder geval ik hoor er niets meer van. Heel raar vind ik.

Maar enfin, ik zal mij gedragen zoals zij hun gedragen.
Doen ze moeilijk dan zal ik dat ook doen en omgekeerd.

Ik hou jullie wel op de hoogte :wink:

Terug naar “Huren”