Waterschade reden voor opzeg zonder verplichte opzegtermijn?

Lena2007
Topic Starter

Waterschade reden voor opzeg zonder verplichte opzegtermijn?

#1 , 29 jul 2008 10:56

Door hevige regenval is het appartement dat ik huur volledig onder water te komen staan. Het water is langs afvoerbuizen - bad, wastafel, keuken, WC! - omhoog gekomen. Alles zelf opgekuist en verhuurder laten weten. Zijn uitleg: er is niet veel dat ik kan doen (en ik die dacht dat er zoiets bestond als een terugslagklep....?). In ieder geval zie ik het niet zitten om hier nog langer te wonen; als de verhuurder niets gaat doen, gaat dit nog wel eens gebeuren. Bovendien is het appartement nu al duidelijk getekend door het water: houten deuren gaan niet meer dicht, keukenkastjes komen los, geur is niet weg te krijgen, parket is zwaar beschadigd...
Ik huur dit appartement nu 5 jaar, moet dus 3 maanden opzeg doen. In hoeverre ben ik eigenlijk verplicht om mij aan deze 3 maanden te houden - en dus te betalen - nu het appartement zulke schade heeft geleden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 29 jul 2008 11:04

Dit is reeds een aantal malen besproken dacht ik in dit forum. Van het ogenblik dat uw woning onbewoonbaar verklaard word hoeft U totaal geen opzegvergoeding meer te geven, en mag U alle betalingen schorsen. U bent dan wel verplicht uw woning zo vlug mogelijk te verlaten.

Reclame

Terug naar “Huren”