Reeds 2 jaar huur ik een appartement op de eerste verdieping. Sinds een half jaar wordt ik lastig gevallen door de bovenbuur (2e verdieping). Maandagochtend heeft die buur zich toegang verschaft tot mijn appartement door met een brandblusapparaat mijn voordeur in te slaan. Met ditzelfde brandblusapparaat heeft hij mij ook bedreigd. De politie is toen ter plaatse geweest maar konden niet meer doen dan de schade vast stellen aan mijn voordeur. Dinsdag ben ik ergens anders gaan slapen omdat ik geen rust had. Woensdag bij aankomst in mijn appartement constateerde ik dat de deur van mijn garage (die uitkomt in de gemeenschappelijke gang) geforceerd was. Alles in mijn garage lag overhoop en was vernield. Terug politie gebeld en samen met de agenten naar mijn appartement gegaan. De voordeur was weer ingeslagen en ook daar was er heel veel schade.
Ik durf niet meer naar mijn appartement gaan en wil daar zo snel mogelijk weg. Ik heb een doktersattest dat zegt dat ik mijn woonst niet meer kan betreden wegens gezondheidsredenen (angstaanvallen en stress). Kan ik mijn huurovereenkomst opzeggen mits verkorte opzeggingstermijn en zonder schadevergoeding? En wat met mijn huurwaarborg? Kan die ingehouden worden voor de schade die de "vandaal" aangericht heeft?