Problemen huurwoning

rhea
Topic Starter

Problemen huurwoning

#1 , 07 okt 2015 17:35

Sinds begin september woon ik in een nieuwe woonst (appartement)

Huisbaas was niet aanwezig bij overhandigen van de sleutel, een dag later kwam hij langs en ik had een lijstje met gebreken bij mij (dit zijn de belangrijkste).

1) vochtplek op de muur (huisbaas zei me dat dit was opgelost). 2 weken later kom ik aan mijn muur, en is die vochtig, hangen druppels aan. In de slaapkamer voelen mijn lakens klam aan, er hangt een geur in huis die moeilijk te verwijderen is.
Huisbaas zegt langs te komen over 2 weken, belt dan 5 minuten later dat het 2 dagen later is, en er moet maar iemand thuis zijn. Kan hij eisen dat hij binnen mag als ik niet thuis ben?

2) Huisnummer: huisbaas zegt dat het huisnummer is veranderd, ik ga naar de gemeente om mijn domicilie aan te passen, daar zeggen ze dat dat nummer niet bestaat, krijg dan ook telefoon van de wijkagent dat ik een fout huisnummer heb doorgegeven, huisbaas beweerd dat het nummer dat hij heeft doorgegeven correct is, heeft ook het plaatje aangepast aan de voordeur.
Nu krijg ik een brief van eandis (op het oude huisnummer) dat ik geen energieleverancier heb en dat mijn energie wordt afgesloten, ik heb inderdaad geen leverancier op het oude huisnummer, wel op het nieuwe...

3) In het huis ontbreken er enkele spots, waardoor de kabel van de elektriciteit gewoon loshangt, wat me niet echt veilig lijkt. Ook zijn er geen rookdectectoren aanwezig.

Heeft er iemand een idee wat ik hiermee moet aanvangen? want mijn zin om hier te wonen is op een maand plots onbestaand geworden.

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 07 okt 2015 20:06

Stel u verhuurder in gebreken met een AS, en zet er al de gebreken in zodat je bewijs ervan hebt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 okt 2015 20:11

En huisbaas mag niet binnen zonder uw toestemming of uw aanwezigheid.
Als het in een grote stad is mogelijk wel bouwpolitie en is er een sectie die zich met verhuur 'krotten' bezighoudt.

Reclame

Lennie1989

#4 , 09 okt 2015 10:32

In welke gemeente ligt dit pand? Misschien is er een woondienst waar u terecht kan om een inspecteur de gebreken (vocht, loshangende draden...) te laten vaststellen.

Voor het huisnummer zou ik toch zorgen dat het zo snel mogelijk in orde komt, dat uw domicilieadres klopt bij de gemeente en dat je ook met dit adres contracten kan aangaan (bv bij energieleverancier, verzekering...). Ga eens langs bij stedenbouw en vraag wat het huisnummer is voor het pand dat je huurt!

(mij lijk het waarschijnlijk dat de eigenaar zelf het huisnummer veranderd heeft door iets waar hij geen vergunning heeft voor aangevraagd, bijvoorbeeld opsplitsen van het pand in meerdere wooneenheden zonder voorafgaande toestemming)

Terug naar “Huren”