Kotsleutel

l.w
Topic Starter

Kotsleutel

#1 , 09 sep 2015 14:19

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje in verband met de waarborg van mijn kot. Ik ben de sleutel van de achterdeur kwijt geraakt bij het verhuizen. Nu staat er in het contract dat wanneer een sleutel verloren is 30 euro betaald moet worden. Vandaag ging ik langs de huurbaas en vertelde hem dat ik de sleutel kwijt was. Nu hebben zij geen reserve sleutel meer en moet het hele slot waarschijnlijk vervangen worden en zullen deze kosten van de waarborg afgehouden worden, ookal staat in het contract dat er maar 30 euro betaald moet worden.
Ik weet dat dit mijn schuld is, maar kunnen ze zomaar een hoger bedrag aanrekenen dan in het contract staat?

Groetjes.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 09 sep 2015 15:05

Indien contractueel vastgelegd, kan men niet meer vragen dan dat.

rogerilli

#3 , 14 sep 2015 13:32

"Nu staat er in het contract dat wanneer een sleutel verloren is 30 euro betaald moet worden. "

Een sleutel impliceert dat de eigenaar meer dan 1 sleutels heeft. M.a.w. de eigenaar is zelf een sleutel verloren, want sloten worden niet verkocht met enkel 1 sleutel.

Beste is altijd een kopie laten maken van de sleutel, en doorrekenen aan de volgende. Als de volgende huurder weigert, moet je die sleutel maar opsturen naar IS met adres erbij.

Reclame

sloeberken

#4 , 14 sep 2015 13:44

Als het een veiligheidssleutel is met certificaat, kan je er geen laten bijmaken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

rogerilli

#5 , 14 sep 2015 15:07

Sleutel namaken kan wel mits bewijs huurcontract en op de hoogte houden eigenaar.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 sep 2015 18:05

Sleutel namaken kan wel mits bewijs huurcontract en op de hoogte houden eigenaar.
Herlees Sloeberke zijn post, elke letter deze keer.

rogerilli

#7 , 15 okt 2015 11:25

Herlees Sloeberke zijn post, elke letter deze keer.
Man toch, geniaal, lees de posts eronder ook hé, elke letter.

Terug naar “Huren”