huur appartement en eenmanszaak

Ellu
Topic Starter

huur appartement en eenmanszaak

#1 , 16 okt 2015 20:47

Sinds 1 juni 2013 huren wij, m'n vrouw en ik, een appartement. Huurcontract 1 jaar, daarna stilzwijgend verlengd. Door omstandigheden werk ik nu als zelfstandige in de bouw (voorheen in loondienst); ik ben nu bezig een eenmanszaak op te richten zodat ik kosten zoals een deel van de huur kan aftrekken. Van verschillende kanten hoor ik nu dat ik dat niet zo maar kan doen omdat de verhuurder hier nooit mee akkoord zal gaan. Hij weet het niet dus hij kan er ook niets aan doen lijkt me. Denkt u ook dat ik zo verder kan doen?.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 okt 2015 20:56

Je zal daar toch toestemming van de verhuurder moeten hebben, want dan word dit een handels huur en de meeste verhuurders moeten dit zeker niet hebben daar ze dan ook daarop belastingen moet op betalen.

Als u dit in kosten brengt dan word dit voor de verhuurder automatisch een inkomsten buiten zijn huur als particulier !

Pas daar toch met op want dit komt na 1 a 2 jaar uit en alles wat je ooit in kosten heeft afgetroken zal je terug betalen met een boete er boven op !

Heb je geen bedrijfsbeheer gevolgd?
Anders zou je dit toch moeten weten dat dit niet kan !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken

#3 , 16 okt 2015 21:47

Dit gaat niet goedkomen vrees ik, verhuurder zal veel zwaarder belast worden. En je hebt geen toestemming van de verhuurder.
Je bent met iets onwettigs bezig. Dit moet je toch geweten hebben, als beginnende zelfstandige.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

sloeberken

#4 , 16 okt 2015 21:51

Je hebt 2 dezelfde onderwerpen opgestart.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Polo

#5 , 17 okt 2015 18:36

Als een verhuurder hiervan een vermoeden heeft, wat zal dan zijn reactie zijn, toch niet 1 à 2 jaar wachten totdat het uitkomt?

LeenW

#6 , 17 okt 2015 19:18

Contractbreuk is nooit goed, dus zie dat je verhuurder akkoord gaat, ofwel dat je meteen iets anders zoekt om te huren.

En waarschijnlijk nog gezever met de Fiscus erbij "werk ik nu als zelfstandige in de bouw" " bezig een eenmanszaak op te richten", verwacht u maar aan een boete als je al bezig bent voor het in orde is.

Terug naar “Huren”