registratie huurcontract

landscamp
Topic Starter

registratie huurcontract

#1 , 14 okt 2015 12:07

Na het registeren van huurcontract samen met plaatsbeschrijving heb ik twee documenten gekregen van de dienst registratie.
één voor de verhuurder en één voor de huurder.
Is het voldoende om dit document af te geven aan de huurder of maak ik een extra document waarop de handtekening(en) van de huurders moet komen.
Indien jullie advies geven voor het maken van zo een document (dubbel) wat moet in dit document staan.
datum van opmaak - naam verhuurder - namen van de huurders - adres van huurwoning....nog iets speciaals?
Dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 14 okt 2015 12:24

Waarom een contract laten registreren, die niet door alle partijen ondertekend is. Je kan geen ander geldig contract maken als er al een is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 14 okt 2015 12:30

Heeft uw huurder dan nooit een -door beide partijen ondertekend- exemplaar van het huurcontract gekregen van u??????
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

sloeberken

#4 , 14 okt 2015 12:38

Een huurcontract die niet ondertekend is door alle partijen, is totaal ongeldig.

landscamp
Topic Starter

#5 , 15 okt 2015 14:58

nee, het huurcontract werd samen met plaatsbeschrijving opgemaakt in 6 voud en ook aldusdanig door alle partijen ondertekend. Bij de dienst registratie kreeg ik twee exemplaren 1 voor mij en 1 voor de huurders.
Daar gaat mijn vraag over nl. geef ik dat gewoon af, of maak ik een document waarop zij tekenen voor ontvangst van dit registratiedocument. Om later niet te moeten horen...wij hebben niks ontvangen...
Indien jullie mij dit aanraden wat moet in zo een documentje staan?

sloeberken

#6 , 15 okt 2015 15:16

Daar gaat mijn vraag over nl. geef ik dat gewoon af, of maak ik een document waarop zij tekenen voor ontvangst van dit registratiedocument. Om later niet te moeten horen...wij hebben niks ontvangen...
Indien jullie mij dit aanraden wat moet in zo een documentje staan?
Dat staat in geen enkele wetgeving dat je de huurder moet laten tekenen voor ontvangst. Er kan geen fraude gepleegd worden, daar er een exemplaar op het registratie kantoor ligt.
Wil je dit graag laten tekenen voor ontvangst, is u zaak maar zeker niet nodig.

landscamp
Topic Starter

#7 , 20 okt 2015 15:32

Sorry voor mijn late reactie Sloeberken bedankt voor je advies.

Terug naar “Huren”