inhouden huurwaarborg

kri
Topic Starter

inhouden huurwaarborg

#1 , 09 nov 2015 15:35

eind November is mijn huurcontract in onderlinge toestemming beëindigd.

De eigenaar is zonder mijn weten in het appartement geweest om een beschrijvingen voor de volgende huurder te maken, en wil nu mij laten proberen opdraaien voor zogezegde vastgestelde beschadigingen ( eigenlijk om de waarborg te kunnen inhouden) die er nu zouden zijn ( deze waren reeds aanwezig bij de aanvang van mijn huurcontract 6 jaar geleden).
er is nooit bij aanvang van het huurcontract een beschrijf geweest.
Ik heb hem medegedeeld dat hij ten eerste geen toelating had tot het betreden van het appartement zonder mijn aanwezigheid, en ik eventueel naar de vrederechter zou stappen indien hij de huurwaarborg zou achterhouden.
wat kan ik best doen, nu zelf een beschrijf laten maken van de huidige toestand ?? kan de eigenaar éénzijdig maar beweren dat ik die zogezegde beschadiging heb gemaakt, ik vroeg hem naar een bewijs dat de schade er niet was......maar dan van hem geen antwoord

met dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 09 nov 2015 16:08

Bewijslast ligt bij de verhuurder, deze moet bewijzen dat jij die schade gemaakt hebt.
Als er geen intredende plaatsbeschrijving is, kan hij niet bewijzen dat deze schade er nog niet was bij het begin.
De verhuurder staat zwak op dit punt dus.

Binnengaan zonder jouw toestemming is niet enkel ongewenst, dit is een zwaar misdrijf.
Heb je hier bewijs van? In ieder geval naar de politie hiermee gaan en klacht omwille van huisvredebreuk en inbraak indienen.
Extra tip: voor de laatste 3 weken dat je er nog woont: een ander slot steken, die je de laatste dag natuurlijk terug vervangt door het huidig slot.

Weet wel dat je de eigenaar toestemming moet geven om het pand te komen bezoeken met nieuwe kandidaat-huurders.
Hij mag dit wel niet doen zonder jouw weet, dus kom onderling momenten overeen wanneer jij thuis bent.
2 momenten van 2 uur per week wordt aangenomen als voldoende: 1x op een avond op een werkdag, 1x in het weekend.

Reclame

Terug naar “Huren”