#1 , 09 nov 2015 09:03
Ik had enkele weken terug een sociale woning bezocht, was de enige bezoeker en had dit weekend nog contact met de huidige huurder. Omdat de verantwoordelijke van de huisvestingsmaatschappij in verlof was, kon ik pas vandaag als eerste vanochtend mijn contract gaan tekenen.
Ik kwam binnen en de verantwoordelijke zei: sorry, je hebt het niet. Ik zeg: ik ben de enige die het bezocht heeft en je had me telefonisch al medegedeeld dat dit mij ging toegeëigend worden vandaar dat ik hier vandaag ben.
Ze zei: ja, maar de mensen die er gaan wonen, hebben het niet bezocht. We vonden hun situatie dringender. Ik veronderstel dus dat de huisvestingsmaatschappijen mee de vluchtelingen plaatst. Volgens de huurster had haar buurvrouw hetzelfde probleem onlangs; ze ging weg, een autochtone kandidaat die al jaren op de wachtlijst stond en uiteindelijk mensen uit Syrië die in geen enkel opzicht aan de taalvereisten voldoen.
Is dit de huidige gang van zaken binnen het systeem? Ik sta al meerdere jaren op de wachtlijst.