Ik heb een toer gedaan door ons huurappartement, dat wij binnenkort verlaten, en zie bijvoorbeeld hier en daar een kleine streep op de muren (geverfd behang), pas zichtbaar als je er echt op gaat letten trouwens, een stukje behang van 2 cm² dat los is en nog enkele van deze kleine zaken.
Mijn vraag is nu, moet ik hier nu iets aan doen of niet. Als ik het moet doen, zal ik het doen, maar in dit geval lijkt het mij niet echt "schade". Moet ik een complete muur opnieuw verfen omdat er één streepje opzit? Moet ik een volledige muur opnieuw behangen omdat er op één plekje een stukje los zit?
Met andere woorden, wat valt er nu precies onder "veroudering, slijtage en normaal gebruik" ?? Ik vind dit nogal erg vaag

Ons huurcontract loopt pas over 2 maanden af maar ik vraag dit nu omdat ik liever herstellingen zelf doe dan dat er bij de nieuwe 'plaatsbeschrijving' met de verhuurder over 2 maanden mij kosten voor aangerekend gaan worden (onze verhuurder is niet bepaald één van de gemakkelijkste mensen...).
Overigens, in de plaatsbeschrijving van bij aanvang van het huurcontract staat dat alles (inclusief muren etc) zich in perfecte staat bevindt.