Huurwaarborg

didi3
Topic Starter

Huurwaarborg

#1 , 20 nov 2015 18:11

Beste,

Ik heb eens een vraag. Een vriendin van mij heeft een contract van 1 jaar maar deze kwam teneinde en is dan stilzwijgend verlengd met nog eens een jaar. Zij heeft dan in het tweede jaar dan een opzegtermijn gedaan van 3 maanden. Nu is het probleem dat ze haar waarborg helemaal niet meer terug krijgt, ze zeggen dat ze 3 maanden moet betalen omdat ze contractbreuk heeft gedaan. Ze heeft een huurcontract van 1 jaar+ nog een jaar dus mijn vraag is kunnen ze dan 3 maanden vragen?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika

#2 , 20 nov 2015 19:14

http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf

Ik denk dat je gemakkelijk een antwoord zal vinden in bovenvermelde link.

Denk op blz 26.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 nov 2015 20:19

Ze kunnen maar 2 maanden verbrekingsvergoeding vragen.

Reclame

didi3
Topic Starter

#4 , 21 nov 2015 00:01

De huurwaarborg staat op Korfine en normaal moet de huurder en verhuurder daarop staan? Maar ik heb gezien dat het op verhuurder, de naam staat van het immo kantoor. Zij hebben wel alles geregeld maar dit mag toch zomaar niet? Normaal moet de eigenaar daar toch opstaan?

sloeberken

#5 , 21 nov 2015 00:23

Welke datum is het huurcontract gestart, hoe is die verlenging van 1 jaar gebeurd, stond dit in het huurcontract.
Huurcontract van 1 jaar kan niet zomaar stilzwijgend verlegd worden, dit moet schriftelijk gebeuren.
Is het huurcontract geregistreerd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”