meterstanden

dropke
Topic Starter

meterstanden

#1 , 27 aug 2008 20:10

vrijdag moet ik de sleutel overhandigen. nu vroeg ik me af wie er zorgt voor de papieren om de meterstanden in te vullen. ben ik dat als uitgaande huurder of is dat de verhuurder?
maakt me niet uit 't is alleen maar da'k het weet ...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Efjoma

#2 , 27 aug 2008 21:07

Jij hebt een contract met de maatschappijen, dus hebt gij het meeste belang dat alles correct verloopt. De verschillende maatschappijen hanteren verschillende mogelijkheden om het contract te beëindigen en de meterstanden door te geven. Op internet vindt je die informatie.

Rebel-with-a-cause

#3 , 27 aug 2008 21:11

maakt me niet uit 't is alleen maar da'k het weet ...
Gezien de voorgeschiedenis met je verhuurders, is zo'n uitspraak zeer naïef. :roll:
Als jij er niet goed voor zorgt dat de energieleverancier duidelijk weet dat jij daar niet meer verbruikt, riskeer je alle verbruik, dat nog gebeurd na je vertrek, toch te moeten betalen! :?
Op de website van eender welke energieleverancier staat een uitleg wat en hoe je moet handelen. Meestal kun je zelf de gegevens online doorgeven. (voor alle zekerheid toch een afdruk maken voordat je iets doorstuurt)

Reclame

mapleleiah

#4 , 27 aug 2008 22:42

Bij ons werden al die papieren ingevuld en getekend samen met de immo-agent die in opdracht van de verhuurder handelde. Hij heeft toen al die documenten opgestuurd.

Ik zou erop aandringen alles in te vullen tijdens de sleuteloverdracht ... vraag misschien eens vooraf aan de huisbaas of immo-agent of die papieren gaat meebrengen. En anders breng je ze zelf voor alle zekerheid maar mee.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Rebel-with-a-cause

#5 , 31 aug 2008 09:57

In een andere topic lees ik dat de 'overdracht' afgehandeld is, maar hoe heb je de afsluiting van de meters nu opgelost?

dropke
Topic Starter

#6 , 01 sep 2008 09:20

electriciteit is online doorgegeven.. het water is op papier gezet, omdat ik dat online niet direct vond.
bij geen van beiden hebben eigenaar of immo gekeken of dat wat ik opgeschreven had wel juist was...blijkbaar niet belangrijk.

Jorre

#7 , 01 sep 2008 14:47

Toch even nakijken als je je facturen ontvangen hebt:
datum en meterstand, en maatschappij contacteren om zeker te zijn dat je bij hen geen financiële verplichtingen meer hebt.

Efjoma

#8 , 01 sep 2008 15:04

Indien je waterleverancier Pidpa is zorg voor een bewijs dat je het contract hebt opgezegd.

Terug naar “Huren”