Wanneer deurwaarder sturen?

Fabi
Topic Starter

Wanneer deurwaarder sturen?

#1 , 19 jan 2016 11:12

Beste,

Ik heb een niet gedateerd huurcontract ondertekend vorig jaar, de huisbaas heeft er nu vlug een datum opgezet,(er is maar 1getekend exemplaar , en deze bezit de eigenaar, ik kreeg niks)
Om een lang verhaal kort te maken, de huisbaas hield me aan het lijntje, eerst mocht ik de huur aftrekken, dan niet meer, enz....
Nu komt er een brief van zijn advocate AZ, dat ik de achterstallige maanden moet betalen, en een borg storten.

Eveneens staat vermeld als ik binnen de 5 dagen niet betaal ze een deurwaarder aanstellen.
Moet men daarvoor niet eerst een geldig geregistreerd huurcontract hebben, of eerst naar de rechtbank?

Dank voor uw antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 19 jan 2016 11:29

Enkel de vrederechter kan een uithuiszetting bevelen. Zonder vonnis mag een deurwaarder niet optreden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 jan 2016 12:33

DW kan ook als incasso gestuurd worden, en dat verhoogt alleen maar de kosten merkelijk

Reclame

sloeberken

#4 , 19 jan 2016 12:38

Incasso (deurwaarden) mag geen kosten aanrekenen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”