problemen met mazout

sloeberken

Re: problemen met mazout

#46 , 19 jan 2016 11:10

Hij heeft in het huurcontract zijn akkoord gegeven om de stookolie over te nemen!
Zonder bepaling van hoeveelheid, ze kunnen u zo een ganse tankwagen leveren.
Indien de verhuurder een beetje verstand heeft, tracht hij een goede overeenkomst te bereiken met zijn huurder.
Want zijn handelen zal nooit standhouden bij een vrederechter.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon

#47 , 19 jan 2016 11:11

Is dit geen opgedrongen aankoop, welke huurder heeft na betaling van huur en waarborg maar even €1500 onder zijn matras liggen.
Niemand kan de huurder verplichten tot deze aankoop.
Niemand kan ook de verhuurder verplichten gratis stookolie ter beschikking te stellen of gespreide betaling toe te staan indien niet contractuel overeengekomen.

Het enige probleem met de overeenkomst is niet duidelijk bepaald wordt aan wie dient te worden betaald en hoe de waardering gebeurt, het principe van de overname van de stookolie is niet betwistbaar noch betwist.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

KJ86

#48 , 19 jan 2016 11:26

Ik vraag mij eigenlijk af of dat de verhuurder moet handelen in een zaak als deze. Als ik iets zou verhuren met stookolie, zou ik eigenlijk ook een clausule in het contract inlassen dat huurders dit onderling moeten regelen.
Stel nu dat je als verhuurder de stookolie overneemt van uw vorige huurder, dan kan je al direct ruzie maken met uw nieuwe huurder voor betaling van de mazout.
Nu maakt deze verhuurder ruzie voor geld van iemand anders.
Ik zou het wel weten!

Gouden raad voor alle verhuurders die meelezen, smijt die stookolie buiten en koop een gasmeter. EANDIS zal de huurder dan wel in de kou zetten.

Reclame

Xenophon

#49 , 19 jan 2016 11:36

Wat ik zou doen: bij intreding een volle tank voorzien en eisen dat bij uittreding een volle tank achtergelaten wordt, ongeacht de marktprijs. Zeer simpel en transparant, iedereen die tekent weet waar hij aan begint. Natuurlijk wel een groter potentieel risico indien de huurders deadbeats blijken te zijn.

Of een lege tank, maakt niet uit, zolang er maar geen gereken en gediscussieer over aan wie de betaling verschuldigd is aan te pas komt.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

k.b.

#50 , 19 jan 2016 14:24

U geeft de vorige huurder de mogelijkheid om de stookolie in onderling overleg over te laten aan de volgende huurder en hier een concrete afspraak over te maken of deze huurder heeft de mogelijkheid zijn stookolie mee te nemen ... ( kan hij toch nog een restbedrag recupereren )

Het is anders immers toch een "koehandel" zonder voorgaande ... het is immers nagenoeg onmogelijk een juist cijfer te kleven op een hoeveelheid dat nog in een tank aanwezig is ...
ook zo eens een verhaal gehoord van ene die de tank "vol" moest achterlaten ... bij verlating van het pand werd er gecontroleerd en ja de peilstok was tot bovenaan vochtig ...
Wat later bleek de CV toch niet te werken ... ondergrondse tank was gevuld met water ...

Begin maar ...

JPV

#51 , 19 jan 2016 15:20

en dan begint de discussie nog aan welke prijs olie overgenomen moet worden... aan de aankoopprijs, aan de huidige marktprijs (lijkt me logisch), ... ?

Terug naar “Huren”